چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه
اشک ها و لبخند ها

چگونه فولاد آبدیده شد؟

دیروز یکی از روزهای خاص والیبال ایران بود که اشک ها و لبخندها را با هم دیده ایم. جایی که تیم پرمهره شهرداری ارومیه در گرد و غبار ترکمن صحرا پیروزی را گم کرده بود ، ولی یک اتفاق نادر ارومیه ای ها را به ساحل نجات رساند و اشک ترکمن های خستگی ناپذیر را در آورد.

دیروز یکی از روزهای خاص والیبال ایران بود که اشک ها و لبخندها را با هم دیده ایم. جایی که تیم پرمهره شهرداری ارومیه در گرد و غبار ترکمن صحرا پیروزی را گم کرده بود ، ولی یک اتفاق نادر ارومیه ای ها را به ساحل نجات رساند و اشک ترکمن های خستگی ناپذیر را در آورد.

ذات مسابقات ورزشی در رشته های گروهی است که گاهی غیر ممکن امکان پذیر می شود. شامگاه دیروز غریو شادی جوانان شهر والیبالی ساحل زیبای چی چست را شنیده ایم و اشک حسرت بچه های بی ادعای گنبد را که چیزی برای پیروزی کم نداشتند جز تجربه کافی، حیف است که در نبرد مدعیان پایتختی والیبال ایران و گنبدی ها شکست خوردگان سرفراز شده اند، و اگر هم ارومیه حذف می شد بسیار ناگوار می نمود، دیروز کاروان شادی به شهر آمل هم رسیده بود چرا که لبنیات هراز در پیکار پایانی مردان کویری یزد یعنی شهداب را مغلوب ساخته بودند. تا در مصاف بخش خصوصی و  قابل احترام والیبال یکی از گردونه خارج  شود کاری به بازی مهره ها نداریم که بهروز عطایی بهتر جواب گرفت، حرف اصلی ما این است که نباید سرمایه گذاری بخش خصوصی ما اینگونه غریبانه بدرقه شوند، شکست و پیروزی مربوط به ابعاد فنی است ولی فدراسیون والیبال وظیفه دارد که حداقل مقدمات و اسباب تشویق و دلگرمی مدیران شهداب، هراز، آذرباتری و . . . را فراهم سازد تا آنها احساس بیهودگی نکنند، بدیهی است که هدف عمده این سرمایه گذاری های مردم مان شهر واستانشان هستند ولی پولی که خرج والیبال بازان می کنند، پشتگرمی و دلگرمی ملی پوشان می شود که خوشبختانه دیگر دغدغه امروز زندگی ندارند.

وداع پدیده ها

بدون هیچ تردیدی پدیده این فصل لیگ برتر شهرداری گنبد بود که والیبالی خاص ارائه داد و مردان جوانش با تمام وجود بازی کردند و ما را به یاد ضرب المثل قدیمی " مشتی های بی پول" انداخته اند. چه خوب که در این  منطقه برخی اعضای شورای شهر گنبد دغدغه جوانان محروم این خطه را درک  و به دل مشغولی همیشگی ترکمن صحرا نشینان یعنی والیبال را توجه کرده اند اما از ابعاد فنی  و روحی و روانی باید نشست و بررسی کرد که چگونه بازیکنان این تیم با کمترین دستمزد چون فولاد آبدیده شده اند؟ باور ما بر این است که والیبال ورزش صبوری و شکیبایی است و عظیم جزیده که نیم فصل پر از استرس داشت با تغیر ذهنیت خود و بچه هایش کاری کردند کارستان و اکنون گنبد جوان با این خیزش جدید نیازمند پشتیبانی بیشتراست تا حبیب کوزه لی ها، خلیل آزمون ها. . .بای محمد دوجی ها ابراهیم  سن سبیلی ها ،عظیم جزیده های دیگری را پرورش دهد، اصلاً  یونس جزیده با  آن چهره معصوم، متین تکاور، رمضان صحبتی، ادریس دانشفر، احسان دانش دوست  و آقای لیبروهای ایران، آرمان صالحی نمایندگان بارز همان  نسل بالنده اند، دشت پنبه زارها پر از استعداد است اگر  آق قلا و گمیشان هم تیم بدهند سورپرایز والیبال خواهند شد.

چهره روز:

در دور حذفی دو انتخاب تیم منتخب هفته را خط کشیده ایم اما براساس داده های آماری میثم صالحی ستاره کم نظیر تیم شهرداری ارومیه با 32 امتیاز در حساسترین بازی پلی آف  گل سرسبد بود، میثم  صالحی این روزها به سوپر استار تیم ارومیه تبدیل شده است. او یک جلال شاهسون دیگر در والیبال ایران است، کیارش حیدری، بازیکن اردبیلی  تیم فولاد سپاهان نیز 32 پوئن در بازی با ورامین کسب کرد، حیدری فصل پیش در شهداب بود امسال کنار محمود رسولی عملکردی درخشان در تیم سپاهان داشته است. البته سرآمد همه این بازیکنان صابر کاظمی است. قطر پاسور فروزان تیم پرقدرت فولاد سیرجان ایرانیان که در آخرین بازی تیمش با سایپا 29 امتیاز گرفت، صابر با حدود 300 امتیاز در صدر همه قرار دارد، اما و رای امتیازات  ثبت شده باید از رضا قرا و شهرام همایون فرمنش، رحمان داوودی و پوریا یلی، سلیم چپرلی،  ادریس دانشفر و حمید چوگان به عنوان تاثیر گذار ترین مردان تیمشان در این مرحله نام برد.

نویسنده: جمشید حمیدی