سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
کشتی گیری که رفتگری می کند ؛

حسینوند : می خواهم دستم تو جیب خودم باشد

قهرمان دو دوره مسابقات آسیایی نوجوانان و مسابقات بین المللی گفت: حرف هایی را که باید گفته می شد گفته ام. در واقع هر چه که واقعیت بود بیان کردم.‌ یکی- دو روزه گفته اند سرکار، نیا، باید ببینم چه خواهد شد.

قهرمان دو دوره مسابقات آسیایی نوجوانان و مسابقات بین المللی گفت: حرف هایی را که باید گفته می شد گفته ام. در واقع هر چه که واقعیت بود بیان کردم.‌ یکی- دو روزه گفته اند سرکار، نیا، باید ببینم چه خواهد شد.


محمد حسینوند که خبر رفتگری وی سر وصدای زیادی به پا کرد در تازه ترین اظهارات خود به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی البرز اظهار کرد: از کادر فنی تیم ملی گله دارم که چرا مرا به اردو دعوت نکرده اند. آنها می توانستند حداقل در یکی از اردوها مرا هم صدا کنند ولی این کار را نکردند.
وی افزود: در وزن اول هم تمام مدعیان را بردم. تنها باختم برابر پویا ناصرپور بود که او هم رفته یک وزن بالاتر، از سال گذشته نیز فقط یک باخت مقابل عباسپور داشتم که درمسابقات اخیر اوکراین حضور داشت و توانست مدال نقره بگیرد. نه بی نظم بوده ام، نه کم کاری کردم و نه بی اخلاقی داشتم، با این وجود اردو دعوتم نکردند. شاید هم چون کسی از من حمایت نمی کند فراموش شدم. دو سال و خرده ای در شهرم دزفول دنبال کار بودم و همزمان تمریناتم را هم پیگیری می کردم اما واقعیت این است که ورزش کردن در سطح بالا و حرفه ای نیاز به تغذیه مناسب، مکمل و هزینه های دیگر دارد که من توان فراهم کردن آنها را نداشتم در نتیجه این اواخر کلا تمرینات را رها کردم و پی گیر کار شدم تا اینکه گفتند اگر حاضر به رفتگری باشم می توانم این کار را انجام بدهم، چاره ای نداشتم و پذیرفتم تا شب ها کوچه های شهرم را جارو کنم.


حسین وند ادامه داد: شخصا به رفتگران عزیز احترام می گذارم چون این قشر از جمله زحمتکشان بی ریا و کم ادعا هستند اما من در کشتی گرفتن استعداد دارم و باید به حرفه اصلی خودم بپردازم. چه می توان کرد با جیب خالی که نمی شود ورزش حرفه ای کرد. از طرفی دوست ندارم دستم پیش این و آن و حتی خانواده دراز باشد.‌ اینکه برای ادامه ورزش رفتگری می کنم نشان از ضعف جامعه ورزش و مدیران آن است که نمی توانند از استعدادهای خود حمایت کنند.
وی تاکید کرد: دوست نداشتم وضعیتم رسانه ای شود به همین کلاه می گذاشتم و ماسک می زدم تا مردم مرا نشناسند اما به هر حال این اتفاق افتاد و تازه متوجه شدم مردم چقدر به این مسائل حساس هستند و محبت دارند. کاش مسئولین ورزش هم تا این اندازه نسبت به ورزشکاران حساسیت داشتند. امیدوارم این اتفاقات باعث نشود کارم را از دست بدهم. به خاطر این اتفاق هم ناراحتم، هم خوشحال، ناراحتم چون آینده سازان از زندگی و عاقبت من درس می گیرند تا ورزش نکنند و خوشحالم که از کار آبرومندانه ولو سطح پایین سرباز نزدم و غرورم را زیر پا گذاشتم.
این قهرمان در پاسخ به این پرسش که آیا در رابطه با مشکلات خود با سرپرست هیات کشتی استان و دیگر دست اندرکاران ذیربط صحبت کرده، خاطرنشان کرد: بله با آنها صحبت کردم حتی سرپرست هیات قول پی گیری داد اما نمی دانم این کار را انجام داد یا خیر بقیه هم همینطور فقط وعده دادند اما اتفاق خاصی نیفتاد.
گفت و گو: احمد دباغ