جمعه دهم فروردین ماه
ورزش ایران در سالی که گذشت؛

نداف: در تنیس عقبگرد کرده ایم

تنیس به همراه بسکتبال و فوتبال پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های ورزشی جهان محسوب می شوند. اما در کشور ما تنیس در رده آخر توجهات هم قرار ندارد.

تنیس به همراه بسکتبال و فوتبال پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های ورزشی جهان محسوب می شوند. اما در کشور ما تنیس در رده آخر توجهات هم قرار ندارد.

حمیدرضا نداف ملی پوش صاحب نام تنیس ، می گوید: برای اینکه تنیس در ایران جان بگیرد باید به تعداد مسابقات داخلی و بین المللی افزود. همین چند روز پیش من به اتفاق امید سوری  قهرمان رقابت های جایزه بزرگ کیش شدیم، اما جایزه ما 25 میلیون تومان بود، مبلغی که واقعاً خنده آور است، یا هم اینک، رقابتهای تحت عنوان جایزه بزرگ در بندر عباس جریان دارد که من شرکت نکرده ام چون قرار است به نفر اول 20  میلیون تومان بدهند، در صورتی که فقط 10-12 میلیون تومان هزینه هتل و خورد و خوراک ما می شود. تنیس و تنیسورها با حمایت اسپانسرها جان می گیرد و حمایتگران هم اگر دیده نشوند و انگیزه نداشته باشند پا پیش نمی گذارند.

نداف با اشاره به اینکه حضور چند تنیسور از روسیه ، سوریه و ترکیه در مسابقات اخیر تنیس  کیش به کیفیت مسابقه ها افزوده بود، اضافه می کند: ما در گذشته مسابقات فیوچرز را داشتیم که  به دلیل حضور بازیکنان کشورهای مختلف در چند مرحله برگزار می شد و  انگیزه  خوبی برای راکت به دستان ما بود ولی اکنون به هر دلیلی از جمله گرانی ارز ، به دست فراموشی سپرده شد. تنیسور تا در مسابقات متعدد بین المللی حضور پیدا نکند نمی توانند رنکینگ مناسبی را در سطح بین

المللی به دست آورند.

نداف پور درباره سقوط تنیس ایران به دسته چهارم دیویس کاپ آسیا  نیز می گوید: سری  قبل من و یکی دو تن از بازیکنان به دلیل اختلاف با سرمربی وقت تیم ملی بازی نکردیم و تیم ملی به واسطه برخی اتفاقات بچگانه به گروه چهارم سقوط کرد و اکنون باید برای مسابقات این رده که گویا شهریور سال آینده در مالزی برگزار خواهد شد. آماده شوند این در حالی است که هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی شهر نیست. درصورتی که پاکستان کشور همسایه ما در سطح اول جهان بازی می کند و بازیکنی به نام القریشی دارد که رنکینگ 40 دنیا را دارد، قرار دارد ولی ما نسبت به گذشته یعنی دهه 50 عقبگرد داشته ایم.

نداف پور درباره عملکرد تنیس ایران در سال رو به پایان می گوید:  من به جز یکی دو دوره مسابقات داخلی، به شخصه چیز خاص ندیدم یا حرکت جدیدی که نوید دهنده باشند.

نویسنده: ج دوستدار