جمعه دهم فروردین ماه
هررا و گاویرا، در کنار یکدیگر ؛

زوج اسپانیایی برای رقابت های بیشتر، آماده اند

آنها مانند دو برادر در کنار ساحل بازی می کنند ،برادرانه یکدیگر را درک می کنند ، و حتی مانند برادر واقعی به نظر می رسند.

آنها مانند دو برادر در کنار ساحل بازی می کنند ،برادرانه یکدیگر را درک می کنند ، و حتی مانند برادر واقعی به نظر می رسند.

 پابلو هررا و آدریان گاویرا با بیش از 12 سال هم تیمی ، به نمادی واقعی از طول عمر شراکت تبدیل شده اند و برادران بزرگ در والیبال ساحلی هستند.

پابلو هررا 38 ساله تقریباً 20 سال نماینده اسپانیا در والیبال ساحلی بین المللی بوده است. او اولین حضور خود را در تور جهانی والیبال ساحلی FIVB در ژوئن 2001 ، در کنار رائول مسا داشت.  چند ماه بعد ، جوان اسپانیایی در مسابقات جهانی والیبال ساحلی گروه سنی جوانان 21 سال در فرانسه ، اولین مدال بزرگ بین المللی در حرفه خود، نقره گرفت. سال بعد ، هررا و مسا در یک رویداد در ایتالیا بهتر عمل کردند و به عنوان قهرمان جهان زیر 21 سال پیروز شدند.

اولین مدال تور جهانی هررا در سال 2004 بدست آمد ، زمانی که او و خاویر بوسما پس از پیروزی چشمگیر (21-19 در بازی تساوی) برابر اسطوره های برزیل ، امانوئل رگو و ریکاردو سانتوس در فینال ، در اوپن لیانیونگانگ چین طلا گرفتند ، این یک مقدمه برای فینال المپیک آتن سه ماه بعد ، زمانی که برزیلی ها پیروز شدند تا اسپانیایی ها را با یک نقره تاریخی ترک کنند.

آدریان گاویرا قبل از همبازی شدن با هررا در سال 2009 ، چهار مدال نقره کسب کرد. وی در مسابقات والیبال ساحلی 2006 قبرس و در مسابقات قهرمانی اروپا CEV U23 2007 با فرانسیسکو آلفردو مارکو روی سکو بود. در مسابقات جهانی والیبال ساحلیگروه سنی 21 سال جوانان، در ایتالیا در سال 2007 با آلخاندرو فرناندز و در تور جهانی 2008 در استاره جابلونکی لهستان با اینوشنسیو لاریو همراه بود.

اولین حضور بین المللی هررا و گاویرا به عنوان دو نفره در ماه مارس 2009 در مسابقات مستر CEV اسپانیا برگزار شد و در آنجا پنجم شدند. هفته بعد آنها اولین تور جهانی خود را با کسب مقام نهم در مسابقات Foro Italico Open در رم انجام دادند و از آن زمان عملا جدایی ناپذیر بوده اند

.

 پابلو هررا گفت:" از همان سال اول که با هم بازی کردیم ، می دانستیم که ارتباط خوبی بین ما وجود دارد. ما دو بازیکن کاملاً رقابتی هستیم. آدریان همیشه با هر توپ می جنگد و تیم را می کشد".

در ژوئن2009 ، هررا و گاویرا با مدال برنز در مسابقات گرند اسلم گشتاد به اولین سکوی تور جهانی رسیدند. هم اکنون اسپانیایی ها به اندازه سه طلا ، هفت نقره و 10 مدال برنز در تور جمع کرده اند.

گاویرا 33 ساله گفت:" ما نبردهای قدرتمندی را در آن دوران به یاد می آوریم ، برای مثال ، با آلیسون سروتی و هارلی مارکز برای مدال برنز Stare Jablonki 2009 (22-24 ، 21-18 ، 17-15) ، یا در گرند اسلم مارسی در اوایل همان سال ما پس از یک مسابقه بسیار طولانی (یک ساعت و 25 دقیقه - 25-27 ، 21-19 ، 20-18) برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی انجام شد ، مقابل آلیسون و هارلی پیروز شدیم. در فینال تور جهانی 2019 در رم ، ما واقعاً مسابقه ای خوب مقابل آندره استین و جورج واندرلی (یک ساعت و 12 دقیقه - 22-20 ، 22-24 ، 30-28) داشتیم ".

هررا و گاویرا در سطح قاره نیز عملکرد فوق العاده ای داشته اند. آنها در اولین فصل حضور خود در مسابقات قهرمانی اروپا CEV از چهاربازی، دو برد را کسب کردند و در مسابقات نهایی قاره سوچی برنز گرفتند. در سال 2013 ، آنها در مسابقات قهرمانی اروپا در کلاگنفورت بالای سکو رفتند و عنوان قهرمانی قاره را کسب کردند.

وی افزود: "ما لحظات خوب و بدی را با هم پشت سر گذاشته ایم ، مانند مصدومیت پابلو در سال 2011-2012. پس از آن امتیازات خود را از دست دادیم و مجبور شدیم کار خود را دوباره شروع کنیم. اما ما با چند مدال FIVB و عنوان قهرمانی اروپا بازگشت خوبی داشتیم. "

پابلو و آدریان همچنین در دو دوره بازی های المپیک بازی کردند و در مسابقات لندن 2012 و ریو 2016 در مقام نهم قرار گرفتند. آنها در حال حاضر در رتبه بندی جهانی FIVB یازدهم هستند و به خوبی در راه صعود به سومین المپیک خود (پنجمین تورنمنت برای هررا!) ظاهر می شوند.

گاویرا گفت:" فکر می کنم خوب خواهد بود که یک دهه دیگر با هم بازی کنیم .ما "تیم پدربزرگ" خواهیم بود ، این به این دلیل است که من و پابلو مانند برادر هستیم و در لحظات خوب و بد به هم متکی هستیم."

هررا تایید کرد:" ما بسیاری از لحظات خوب و برخی از موارد نه چندان خوب را داشته ایم که باعث قدرتمندتر شدن ما شده است. حقیقت این است که ما واقعاً در داخل و خارج میدان ها از بازی و همکاری خود لذت برده ایم. ما مانند  دو برادر هستیم. ".

مترجم: اعظم سعیدی