پنجشنبه نهم فروردین ماه
دوومیدانی در انتظار 5 سهمیه المپیکی؛

صیامی: 5 کشور برای شرکت در یادواره بین المللی امام هشتم(ع) حضور می یابند

رئیس فدراسیون ورزشی دو و میدانی گفت: بحث ارتقا و افزایش کمی و فنی ورزشکاران و همچنین ترغیب جوانان برای حضور در یان رشته از اولویت های ما است. ما باید بیش از پیش پویا و فعال تر عمل کنیم و بدین منظور با نشست هایی که با مسئولین هیأت های استانی داشته ایم برنامه ها و اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون ورزشی دو و میدانی گفت: بحث ارتقا و افزایش کمی و فنی ورزشکاران و همچنین ترغیب جوانان برای حضور در یان رشته از اولویت های ما است. ما باید بیش از پیش پویا و فعال تر عمل کنیم و بدین منظور با نشست هایی که با مسئولین هیأت های استانی داشته ایم برنامه ها و اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.


هاشم صیامی درباره برنامه های آتی این رشته مادر، به خبرنگار البرزورزشی اظهار کرد: برای ترویج و ایجاد انگیزه در بانوان برای شرکت در این رشته ورزشی مادر،  اتفاقات خوبی در رده های پایه افتاده است. نیاز به جذب اسپانسر مالی و افزایش اعتبارات بیش از پیش احساس می شود، که تا اندازه ای طی چند ماه گذشته موفق بوده ایم.
وی افزود: در مسابقات داخل سالن اخیر نیز، 600 مربی و ورزشکار در این شرایط کرونایی کشور داشته ایم که برای اولین بار شاهد این رخداد خوب بوده ایم. امیدوارم این رقم به 1000 تا 2000 نفر در آینده نزدیک برسد، که آن روز از روزهای موفق دو و میدانی خواهد بود.
صیامی درباره حمایت هایی که از نفرات المپیکی ما انجام می شود؛ بیان کرد: احسان حدادی و حسن تفتیان در اردو هستند و کمک هایی نیز از فدراسیون دریافت می کنند و تفتیان نیز در مسابقات اخیر که در تهران برگزار شد شرکت کرد و نتایج خوبی کسب کرد.  فرزانه فصیحی اکنون در صربستان و  سجاد هاشمی در ترکیه ، و پیرجهان و چند نفر از دوندگان مرد ما نیز در اردوی کیش هستند.
وی درباره حمایت های مالی که از این ورزش می شود؛ تاکید کرد: درحال حاضر اعتبارات ما اندک است و نیاز به جذب حمایت های بیشتر داریم ؛ ناگفته نماند که  از وزارت ورزش وکمیته ملی المپیک، توسط آقایان صالحی امیری و علی نژاد و سلطانی فر کمک های بسیاری برای تعمیر و تجهیز استادیوم آفتاب داشته ایم که جای تشکر و قدردانی از ایشان است. این ورزش 24 ماده دارد و ما تاکنون در زمینه پرتاب( دیسک و نیزه و چکش)  و دوهای  استقامت عملکرد بهتری داشته ایم ولی با توجه با ساخت ورزشگاه های جدیدی که در استان ها صورت گرفته، استفاده از چمن مصنوعی ، مانعی سر راه  ورزشکاران پرتابی شده است. کاش در صورت امکان از چمن طبیعی استفاده شود تا حضور ورزشکاران دوومیدانی در مواد پرتابی  پررنگتر شود.
صیامی در کنار کمبود اعتبارات مالی، از مشکلات دیگر این فدراسیون ابراز کرد: نیاز به حمایت مربیان دوومیدانی  و تجهیزات  تخصصی دوومیدانی داریم با توجه به ساخت پیست های عالی دوومیدانی در کشور در این چند سال که انجام شده است. 
در حال حاضر   در رشته ورزشی  فدراسیون دوومیدانی به 70 نفر از ورزشکاران در رده  نونهالان و نوجوانان و جوانان کمک هزینه ای را برای آمادگی در مسابقات آتی پرداخت می شود. 
رئیس فدراسیون دوومیدانی از برنامه های مسابقات آتی کشور؛ خاطر نشان کرد: ما مسابقات بین المللی جام امام رضا(ع) و بزرگداشت استاد علی باغبانباشی در تاریخ 18 تا 23 فروردین خواهیم داشت که تا الان 5-6 کشور اعلام آمادگی کرده اند ، انتظار حضور بیشتر کشورهای دیگر را داریم. ضمن اینکه تاکنون دو ورزشکار المپیکی داریم که امیدواریم تا کسب 5 سهمیه المپیک برسیم.
گفت و گو: الهه طائمه