پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با پاسور تیم شگفتی ساز لیگ برتر والیبال؛

چوگان: والیبال بساط عروسی های ترکمن ها است

والیبال گنبد از دیرباز آبشار زن هایی داشت که مانند رخش و توسن های سرکش میادین اسب دوانی در زمین والیبال جولان می دادند.

والیبال گنبد از دیرباز آبشار زن هایی داشت که مانند رخش و توسن های سرکش میادین اسب دوانی در زمین والیبال جولان می دادند.


از دوولی بحری و آفتابی و محمدی و مجید صمیمی گرفته تا حبیب کوزه لی ، خلیل آزمون، بای محمد دوجی و ... همه اسپوکرهایی بی مانند بودند اما در همه دوران آبشاریست های گنبدی یک سر و گردن از پاسورهای خود بالاتر بودند به جز مسابقات اخیر دور حذفی لیگ برتر که سکانداری با پنجه های سرشار از تجربه بازیکنان گمنامی را به پرواز درآورد که ستودنی بود.
حمید چوگان کاپیتان 38 ساله تیم شهرداری گنبد با همه آرامشی که در وجودش نهادینه شده با اشک و گریه صحنه لیگ برتر را ترک کرد اما نام وی و تیم جوانش همچنان بر سر زبان ها است.
چوگان به البرزورزشی گفت: نیم فصل اول را که پشت سر گذاشتیم بر این باور شدیم که با همین پول و همین مقدورات باید بسازیم و از اعتبار والیبال شهرمان دفاع کنیم و اینک که دوره پلی اف را با دو نمایش عالی مقابل تیم پر قدرت ارومیه پشت سر گذاشته ایم می بینیم که لحظه لحظه های این مسابقات برای ما خاطره است. دوست داشتیم با حضور در جمع چهار تیم برتر تاریخ ساز شویم اما وقتی که در میان ناباوری به تیم ارومیه باختیم اشک در چشمان همه ما جمع شد چون خیلی زحمت کشیده بودیم.


سیل تبریکات از گوشه و کنار دنیا
چوگان گفت: باختیم اما از همه جای ایران سیل تبریکات و خسته نباشید نثار ما شد از ارومیه و آمل و گنبد گرفته تا گنبدی هایی که خارج از ایران زندگی می کنند از جمله ناصر مقیمی مربی گنبدی تیم بورسا که امیر غفور را دارد و صفا یمودی مربی شاغل در لیگ عمان خوشحالیم که دل طرفداران والیبال ترکمن صحرا را شاد ساخته ایم. فقط امیدوارم که برای سال آینده کاری کنیم که برای یک بار هم شده همه بازیکنان گنبدی در شهر ما جمع شوند از شهردار و شورای شهر گنبد و مسئولان شهری ممنونیم که از ما حمایت کرده اند.
چوگان درباره دستمزد بازیکنان تیم شگفتی ساز شهرداری گنبد نیز گفت: راستش خجالت می کشم بگویم خودم حدود 150 میلیون تومان گرفته ام و بقیه بچه ها هم کم و بیش همین پول را گرفته اند اما هر چه که بود آقای عظیم جزیده سرمربی تیم و سرپرست کادر فنی تیم با ما همدلی کرده اند آقا عظیم گاهی تندخویی می کرد اما لازمه رفتار یک مربی است و من هم از ایشان ممنون هستم در تیم ما ادریس دانشور به عنوان یک باتجربه خیلی به من کمک کرد و جوانانی چون آرمان صالحی ، بنیامین ایگدری، یونس قلیچ نیازی، رمضان صحبتی و متین تکاور با تمام وجود پیکار کرده اند. من و سایر بازیکنان تیم همه بیکار هستیم و با در آمد اندکی که از طریق والیبال داریم زندگی می گذرانیم لااقل هوای جوان تر ها را داشته باشند تا در جایی استخدام شوند. والیبال در خون ما گنبدی ها است عروسی هایمان را با والیبال جشن می گیریم و در شبهای ماه رمضان زیر نور چراغ مسابقه می دهیم و ازدحام جمعیت وحشتناک است.
دوست دارم که به عنوان پاسور همچنان در خدمت والیبال شهرم باشم و این را هم بگویم که در شکست ما مقابل ارومیه داوری هیچ نقشی نداشته است آقای شاهمیری هم از بهترین داوران کشور ما است.    
گفت و گو: جمشید حمیدی