جمعه سی و یکم فروردین ماه
ورزش ایران در سالی که گذشت؛

مقدم بقا: هندی ها به شدت کبدی ایران را تهدید می کنند

ویروس کرونا همه چیز ورزش را بهم زد و این رویه باعث شد که در رشته کبدی همه فعالیت ها متوقف شود.

ویروس کرونا همه چیز ورزش را بهم زد و این رویه باعث شد که در رشته کبدی همه فعالیت ها متوقف شود.


سعید مقدم بقا کاپیتان و مربی سابق تیم ملی با بیان این مطلب گفت: متاسفانه اردوی آماده سازی تیم های ملی ساحلی بانوان و آقایان نیز بعد از 5-6 مرحله تعطیل شد چرا که کشور برگزار کننده به دلیل کرونا حاضر به میزبانی نشد ولی هر چه که بود حداقل 50 بازیکن مرد و همین تعداد کبدی کار زن به اردو آمدند و فعالیتهایی را انجام داده اند اما سایر ورزشکاران ما نتوانستند تلاشی را در این زمینه انجام بدهند.
وی افزود:این در حالی است که هندی ها به ویژه بعد از دست دادن عنوان قهرمانی بازی های آسیایی که با قهرمانی آقایان و بانوان ایرانی همراه شد بر تلاش خود افزودند و با برگزاری سالانه 10 الی 15 مسابقات رسمی با حضور بازیکنان خارجی به شدت تیم ما را تغیب و تهدید می کنند و سودای پس گرفتن مقام قهرمانی از ما را دارند حال آنکه بعد از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 98 ما عملا نتوانسته ایم برنامه ریزی های مطلوبی را داشته باشیم.
استاد دانشگاه چابهار تصریح کرد: الان تا بازی های 2022 چین فقط 18 ماه فرصت داریم و باتوجه به اینکه اغلب بازیکنان ملی پوش ما رو به سن بازنشستگی می روند جوانانی که بتوانند خلا حضور آن را پر کنند نداریم البته ما قهرمان جوانان جهان شده ایم ولی کبدی کاران این رده سنی نیازمند شرکت در اردوهای متعدد و تورنمنت های معتبر هستند تا بتوانند تجارب لازمه را کسب کنند. کما اینکه ملی پوشان ما از طریق شرکت در لیگ های هندوستان که پر از بازیکنان خوب خارجی است به خودباوری و اعتماد به نفس لازمه دست پیدا کردند. لذا اگر قرار است بازی های آسیایی برگزار شود فدراسیون کبدی هم به حمایت مادی بیشتری نیاز دارد و هم به برنامه ریزی های جدی تر و اصولی تر لازم است.
گفت و گو: ج-دوستدار