جمعه سی و یکم فروردین ماه

بیانی: با دو ریال و ده شاهی برای استقلال بازی می کردم!

شاهین بیانی، مدافع سالهای دور و دفاع متعصب وپر خاطره استقلال میهمان البرز ورزشی بود. او همچنان با فوتبال زندگی می کند، اما نه همراه با استقلال. فوتبال بخشی از وجود شاهین بیانی است. صحبتهای او شیرین وخواندنی است که می خوانید.

با دو ریال و ده شاهی برای استقلال بازی می کردم!

هنوز استقلالی هستم و این تیم را دوست دارم، برایم مهم نیست در استقلال مسئولت داشته باشم یا نداشته باشم. استقلال عشق است،کسی که پیراهن استقلال را بر تن می کند باید عاشق باشد.
فردی که برای کاسبی و یا پول زیاد وارد استقلال می شود، عاشق استقلال نیست. ۱۷سال پیراهن استقلال را بر تن داشتم، کل دریافتی ام در این ۱۷سال یک میلیون تومان بود.به عبارتی روزی دو ریال و ده شاهی دریافتی داشتم. آن زمان آدامس خروس نشان دو ریال قیمت داشت. ما اینگونه عاشق استقلال بودیم وهمچنان هستیم.

 class=

از در بیرونمان کنند، از پنجره وارد می شویم

آدمهای زمانه نمی توانند ما را از فوتبال دور کنند، از در بیرونمان کنند، از پنجره وارد می شویم. مدرسه استعداد یابی داریم، با نعلجگر، شکورزاده، حیدرخان و جلال بیات همکاری داریم و نسل آینده را پرورش می دهیم. توانایی اداره تیم لیگ برتری را داریم.مدرک آ اسیا را دارم،اما دنبال این چیزها نیستم.کار در فوتبال پایه را عشق است.صفا یکرنگی ومعرفت در اینجا دیده می شود. ارتباط مدیران باشگاه و استفاده از تجربیات پیشکسوتان، جهت ثبات در مدیریت باشگاه مفید واقع خواهد شد.

نباید به خاطر پول جار وجنجال ایجاد کنند

مجیدی مربی با هوشی است، باید به اوفرصت داد و ابزار لازم را فراهم کرد تا استقلال به موفقیت برسد. انتخاب مجیدی آخرین گزینه بود. او انتخاب شد تا مدیران از بابت سکوها به آرامش برسند. به دوستان توصیه می کنم احترام بزرگترها را به جا بیاورند، بعضا شاهد هستم که برخی دوستان در تلویزیون برای ایجاد لحظه ای تبسم،ادای پیشکسوتان را در می اورند.این درست نیست وبد اخلاقی به دنبال دارد.دود این رفتار اول به چشم همان دوستان خواهد رفت که نقش تقلید را به خود گرفته اند.او با این رفتار به فرزندش میاموزد که فرزند میتواند سیلی بر گوش پدربزند. بازیکنان استقلال نباید به خاطر پول و یا دیر کرد دریافتی جار وجنجال ایجاد کنند. اگر عاشقید باید صبور باشید. با تعطیلات هیچ باری به مقصد نخواهد رسید. خصوصا در فوتبال، اگر در جامعه دنبال نشاط هستید قطار فوتبال را به راه بیندازید.

 class=

انتخاب ویلموتس خودزنی بود

انتخاب ویلموتس به جای کی روش خودزنی بود. کی روش به فوتبال ایران درس قدرت طلبی را آموخت. اگر قرار بود اسکوویچ سرمربی تیم ملی شود از آن بهتر مانند قلعه نوعی ودایی در فوتبال خودمان داریم. بعد از کنار زدن کی روش مسیر را به اشتباه طی کردیم. بعید می دانم به جام جهانی برسیم.