پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه..

باشگاه بزرگ ، مدیران بزرگ می خواهد

تاریخچه مربیگری باشگاه استقلال را که ورق می زنیم، نام های زیادی را روی نیمکت دیده ایم که از بین خارجی ها، رایکوف یوگسلاو و استراماچونی ایتالیایی تاثیرگذارترین بود.

تاریخچه مربیگری باشگاه استقلال را که ورق می زنیم، نام های زیادی را روی نیمکت دیده ایم که از بین خارجی ها، رایکوف یوگسلاو و استراماچونی ایتالیایی تاثیرگذارترین بود.

رایکوف در زمانی به کشور ما آمده بود که فوتبال به ویژه باشگاه استقلال ثبات مدیریتی داشت واشخاصی بر مسند مسئولیت قرار داشتند که عاشق خدمت به جوانان بودند،  بعد از آنها، شادروان ها منصور پورحیدری، ناصر حجازی، در چند برهه، سوکوموروخوف، زنده یاد علی دانایی ، نصراله عبدالهی، جکیج، پرویز مظلومی، صمد مرفاوی، محمد صلاحی، فرهاد مجیدی،  شفر آلمانی، مجید نامجومطلق، محمود فکری هم روی صندلی داغ باشگاه معتبر بین المللی نشستند، اما با هیچکدام باعزت و احترام برخورد نشد، حتی زمان ناصر حجازی با آنهمه محبوبیت نیز فریادهای گوشخراش حیا کن . . رها کن ، سوهان بر اعصاب کشیده بود. واقعا در باشگاه استقلال چه خبر است؟

که باز هوای مربیانی کرده اند که چند بار آمدند و در بدترین شرایط قهر کردند و رفتند و حاشیه هم برای تیم بوجود آوردند. متاسفانه مهمترین مشکل استقلال مدیریت  است و وزارت ورزش در ایجاد این مشکلات بدون تقصیر نبوده و نیست. نگاه کنید در همین یکی دو سال اخیر چه کسانی مدیر عامل شدند که شاید مردم سرکوچه منزلشان، آنان را نمی شناختند و اکنون نیز آش همان است و کاسه همان. آقایان! مگر نشنیده اید که گفته اند که به کارهای گران  مرد کار آزموده  فرست؟ زمانی که تشکیلاتی از مدیران آبدیده و باتجربه تهی می شود، پیامدهای تاسف باری چون راه ندادن شفر آلمانی مربی وقت استقلال به ورزشگاه یا  پرداخت نکردن پول استراماچونی ایتالیایی پیش می آید که  پای فیفا را به وسط می کشد. استقلال را باید به بزرگان استقلال سپرد، مردانی تحصیلکرده و متعهد به این نام و نشان بزرگ.

نویسنده: رضا اسماعیلی