جمعه دهم فروردین ماه
ورزش ایران در سالی که گذشت؛

سوارکاری المپیک را از دست داد

ورزش سوارکاری در ایران هم تحت تاثیر شیوع کرونا بود و بسیاری از مسابقات برون مرزی این رشته به عهده تعویق افتاد اما محمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری می گوید: این تهدید را تبدیل به فرصت کرده ایم و با برگزاری دوره های آموزشی بر دانش افزایی مربیانمان افزوده ایم، ایران از نظر برپایی کلاس های سولیداریتی در بین 150 کشور جایگاه پنجم را در دنیا دارد و این نمایانگر تلاش هایی است که در امر ارتقا دانش مربیان داریم.

ورزش سوارکاری در ایران هم تحت تاثیر شیوع کرونا بود و بسیاری از مسابقات برون مرزی این رشته به عهده تعویق افتاد اما محمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری می گوید: این تهدید را تبدیل به فرصت کرده ایم و با برگزاری دوره های آموزشی بر دانش افزایی مربیانمان افزوده ایم، ایران از نظر برپایی کلاس های سولیداریتی در بین 150 کشور جایگاه  پنجم را در دنیا دارد و این نمایانگر تلاش هایی است که در امر ارتقا دانش مربیان داریم.

کاظمیان افزود: یکی از برنامه های ما اردوهای جانبازان و معلولان بود که به دلیل  سیستم پایین ایمنی جسمانی آنها ناچار به تعطیل اردوها شده ایم. ضمن اینکه ما رقابت های خودمان را از طریق آنلاین برگزار می کنیم و با پخش مسابقات هر هفته بر تعداد علاقه مندان به سوارکاری افزوده می شود. ما امیدوار هستیم با تولید واکسن ایرانی سال 1400 را با واکسینه کردن سوار کاران آغاز کنیم.

یکی از برنامه های ما در سال آینده برگزاری مسابقاتی است که امتیاز ورلدکاپ دارد و قرار است ناظر خارجی به ایران آمده و بر روند رقابت ها نظارت کند. مسابقات بین المللی  استقامت و جشنواره بین المللی اسب های اصیل ایرانی  و جدی گرفتن کورس های بهاره نوروز آباد، گنبد، بندر ترکمن،یزد و خوزستان از دیگر برنامه های پیش روی سوار کار است.

از اول سال جدید مسابقات  انتخابی بازی های آسیایی 1400-1401 در کشور چین را داریم، که شهریورماه برگزار خواهیم کرد و از ناظر فدراسیون جهانی هم دعوت کرده ایم. میزبانی سوارکاری هنرهای رزمی آسیا در سال 1400 هم به ایران واگذار شد. این مسابقات اردیبهشت ماه در  تهران برگزار خواهد شد.

کارشناس سوارکاری ایران درباره سهمیه المپیک ایرانیان نیز گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا قادر به شرکت در مسابقات سهمیه المپیک نشده ایم و این فرصت را از دست داده ایم. طول المپیک های گذشته فقط یکبار توسط آقای علی  نیلفروشان جواز حضور در المپیک  سیدنی را گرفته ایم که ایشان نیز خارج از کشور سکونت دارند.

یکی از اتفاقات خوب پیش روی سوارکاری برگزاری مسابقات پرش با اسب مسابقات المپیک جوانان  جهان است که میزبانی آن را برای کشورمان گرفته ایم و ناظر فدراسیون جهانی هم میهمان رقابت ها خواهد بود.

نویسنده: عباس اسماعیلی