پنجشنبه نهم فروردین ماه

کاشت نهال در فدراسيون ووشو توسط علی نژاد و صديقی

مراسم روز درختکاری با حضور معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در محل فدراسيون ووشو برگزار شد.

مراسم روز درختکاری با حضور معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در محل فدراسيون ووشو برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی ،امروز و در آستانه روز جهاني درختکاري، تعداد 200 اصله نهال در محل فدراسيون ووشو غرس شد.

در اين مراسم مهدي علي‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان، امير صديقي رئيس، حسين اوجاقي و زهرا ناطقي نواب رئيس، علي صديقي دبير فدراسيون ووشو، خسروي مديرکل دفتر امور مشترک فدراسيون‌ها و همچنين روساي کميته‌ها، ورزشکاران و قهرمانان ووشو حضور داشتند.

امير صديقي در اين مراسم اظهار داشت: امروز دورهم جمع شديم تا درباره کاري که يک سنت ارزنده، تاريخي و ديني است، اقدام کنيم. ان‌شاءالله اين اقدام يک پيام براي زندگي بهتر و آرامش و اميدواري براي رقم خوردن روزهاي خوب باشد.

وي ادامه داد: فدراسيون ووشو در راستاي مسئوليت اجتماعي و با همکاري انجمن‌هاي ديگر از جمله انجمن اهداي عضو، امروز طرح «يک نهال، يک زندگي» را اجرا مي‌کند. با کاشت هر نهال، به نوعي ياد و خاطره عزيزاني که جان خود را در اين راه (اهداي عضو) از دست داده‎اند، گرامي مي‎داريم.

همچنين دکتر مهدي علي نژاد، معاون وزير ورزش و جوانان در اين مراسم گفت: ووشو خانه من است و هر وقت احساس مي‌کنم برنامه هست، سعي مي‌کنم در آنها شرکت کنم. ووشو يک نهالي بود که کاشته شد و حالا تبديل به يک درخت تنومند و قوي شده است. اميدوارم اين نهال‌هايي که امروز کاشته شد، تبديل به درختان بزرگ و تنومند شوند.

وي افزود: در يک سال گذشته به خاطر شيوع کرونا در حوزه قهرماني اقدامات ووشو کمرنگ شده بود؛ اما در اين فدراسيون شاهد گام‎هاي موثري در راستاي مسئوليت اجتماعي، ورزش همگاني و موضوع سلامت محور هستيم. امروز هم شاهد يک اقدام ارزنده ديگر بوديم.

معاون وزير ورزش و جوانان عنوان کرد: طبيعت رکن بسيار مهمي است و درختکاري يکي از اقدامات موثر و خوبي است که مي‌توانيم در راستاي حفظ آن انجام بدهيم. ما بايد به طبيعت کمک کنيم.

وي افزود: معتقدم ووشو يک سبک زندگي است و فقط يک رشته رزمي نيست. خوشحالم خانواده اين رشته ورزشي در کنار هم قرار دارد. يکي از دغدغه‌هاي من اين بود که اگر يک روز نباشم، چه اتفاقي مي‌افتد؛ ولي خدا را شکر صديقي اين پرچم را خيلي خوب تحويل گرفت و خيلي خوب آن را هدايت مي‎کند. همين جمع امروز ووشو نشان مي‌دهد که اين رشته و فدراسيون در مسير درستي گام برمي‌دارد. براي پيشکسوتان آرزوي سلامتي مي‌کنم و آرزو دارم کرونا از کشور برود. همچنين اميدوارم در سال آينده شرايطي رقم بخورد که ماسک‌ها را از صورت برداريم و صورت يکديگر را به مانند گذشته ببينيم.