شنبه یکم اردیبهشت ماه
نگاهی به لوکارلی ستاره محبوب والیبال برزیل؛

مردی که هرگز متوقف نمی شود

لوکارلی مهاجم کناری برزیلی همیشه رو به جلو حرکت می کند.بر پیشرفت تمرکز دارد و هرگز متوقف نمی شود.

لوکارلی مهاجم کناری برزیلی همیشه رو به جلو حرکت می کند.بر پیشرفت تمرکز دارد و هرگز متوقف نمی شود.


والیبال در برزیل ، در کنار فوتبال و اتومبیلرانی ، یکی از سه ورزش مهم این کشور است. تیم ملی والیبال برزیل سابقه طولانی و موفقیت آمیزی در مسابقات المپیک و مسابقات جهانی دارد ، به ویژه در دهه های اخیر.
 در این زمینه ، ریكاردو لوكارللی Ricardo Lucarelli  در پست خود یكی از بهترین والیبالیست ها است و یكی از مهمترین ورزشكارانی محسوب می شود که برای موفقیت تیم کشورش در المپیك ودر قلب كشور خود تلاش کرد.
ریکاردو لوکارللی – متولد 4 فوریه 1992 است با 196سانتی متر قد در پست 
 مهاجم کناری بازی می کند.این بازیکن خلاق والیبال را در زادگاه خویش ، شهر کنتاگم ، مینا ژرایس Contagem, Minas Gerais آغاز کرد. او در جوانی هر سال در تیم های ملی نوجوان برزیل بازی می کرد. در آن  تیم او در کسب عناوین مختلف از جمله عنوان قهرمانی مسابقات زیر 21 سال آمریکای جنوبی در سال2010 مهم بود. 
با این حال ، سال 2013 بود که او واقعا شروع به نشان دادن استعداد دقیق خود در این ورزش کرد.
تنها در آن سال بود که او، در لیگ جهانی والیبال و مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان قهرمان شد وعنوان بهترین بازیکن مهاجم کناری مسابقات  را کسب کرد .مقام قهرمانی امریکای جنوبی و امتیاز آورترین  بازیکن والیبال سوپر لیگ  برزیل را بدست آورد که برای یک بازیکن جوان کاملاً یک شاهکار خوب بود.
2016 برای ریکاردو یک سال طلایی دیگر بود ،زیرا او از تیم برزیل که در برابرهواداران خانگی در ریو به مدال طلا رسید ، لقب بهترین مهاجم کناری را بدست آورد. یک سال بعد ، ریکاردو به عنوان با ارزش ترین بازیکن و همچنین بهترین مهاجم کناری (یکی از دو بازیکن) انتخاب شد، در تلاشی دیگراین باردر سال 2017 برای کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جام قهرمانان بزرگ مردان جهان انجام دادو برزیل به پنجمین مدال طلای این مسابقات رسید.
او همچنین در جام جهانی  FIVB مردان 2019 بار دیگر با برزیل طلا گرفت و در 2020 ریکاردو شغل بازیکنی خود را از برزیل به اروپا تغییرمکان داد تا برای تیم ایتالیایی ترنتینو وولی بازی کند.
لوکارلی مهاجم کناری برزیلی همیشه رو به جلو حرکت می کند ، هرگز متوقف نمی شود.بر پیشرفت تمرکز دارد.
بازیکنان والیبال می توانند از راه های مختلف پیشرفت کنند ، اما اگر بازیکنی وجود دارد که عملکرد فوق العاده خوبی انجام داده است ، این بازیکن ،ریکاردو لوکارللی برزیلی است.
اواز سال 2011 برای قهرمان المپیک شدن در کشوری که در ورزش  استعدادهای فراوانی دارد به آینده خوش بین بود ستاره برزیلی تا به امروز در هر مرحله از حرفه خود به طور پیوسته پیشرفت کرده است و برای ده سال آتی یکی از با آرزوترین بازیکنان جهان بود.
پس از توسعه مهارت های خود در باشگاه تنیس میناس دربلو هورزنته Minas Tênis Clube (short, just Minas که بصورت کوتاه میناس نامیده می شود ،لوکارللی اولین بار در در طول مسابقات جهانی نوجوانان FIVB مردان در برزیل سال 2011 در صحنه بین المللی ظاهر شد.
وقتی مسابقات شروع شد او برای میزبان یک بازیکن اصلی نبود. بعد از اینکه  در تورنمنت برای تیم خود امتیازاتی کسب کرد دید ها نسبت به او تغییر کرد.
پس از یک فصل خوب با باشگاه میناس برای اولین بار در لیگ جهانی والیبال FIVB حضور داشت. او فرصت نادری بدست آورد وبعنوان بازیکن میهمان در بازیهای المپیک 2012 لندن به تیم ملی برزیل پیوست.
وظایف اصلی اوشرکت درجلسات آموزشی مهاجمان کناری با تجربه بود تا سطح قدرت تیم بالا باشد. ، اما لوکارلی ، در آن زمان فقط 20 سال داشت ،شانس خیلی به او روی کرد تا  با ستارگانی مثل مانند گیلبرتو 'گیبا' گدوی Gilberto ‘Giba’ Godoy ، دانته آمارال Dante Amara   و ریکاردو گارسیا  Ricardo Garcia است.
او می گوید : " در آن روزها من فهمیدم که چرا آنها بسیار خوب هستند.آنها در هر جلسه آموزشی تمام آنچه را كه داشتند در اختیار ما می گذاشتند. حتی اگر آنها شب قبل یک مسابقه طاقت فرسای پنج گیمه داشتند.
غم انگیز بود که دیدیم این افراد پس از بردن دو ست اول مسابقه مدال طلا را از دست دادند. اما این یک تجربه عالی بود و من این درس را آموختم که صرف نظر از اینکه چقدر خوب بازی می کنید ، جلسه آموزش بعدی همیشه مهمترین جلسه است. "
لوکارللی وقتی که در مسابقات جهانی زیر  سال23، FIVB برزیل را به پیروزی رساند و لقب با ارزش ترین بازیکن  مسابقات MVPرا گرفت نشان داد باچیزی هایی یاد گرفته برای مرحله بعدی در فصل 2013 آماده است. 
او سپس درست در چهار فینال با تیم بزرگسالان ظاهر شد ، قهرمانی جام بزرگ قهرمانان جهان ، قهرمانی مسابقات آمریکای جنوبی و جام پان آمریكایی را بدست آورد.
فصل 2014 لوکارلی برزیل را به فینال های دیگر رساند و در مسابقات جهانی والیبال FIVB و لیگ جهانی نقره گرفت. بهر صورت شایستگی او امتیاز دریافت کرد و آن قرار گرفتن او دربین بازیکنان تیم های رویایی هر دو تورنمنت بود.پس از یکسال کار سخت در سال 2015 مهاجم کناری بعنوان یک بازیکن کلیدی برای برزیل میزبان المپبک وارد سال 2016 شد.
اما ، اتفاقاً ، این یک دوره عادی المپیک نبود. این بازی در خانه ، در ریودوژانیرو انجام شد و 12 بازیکن توسط سرمربی برناردو Bernardo انتخاب شدند. ‘Bernardinho’ Rezende برناردینیو" رزنده " می دانست که آنها باید با فشار دیوانه کننده ای که از سوی طرفداران پرشور خانگی برآنها وارد خواهد شد، کنار بیایند.

یک شروع ناسازگار باعث شد که برزیل در 4 مسابقه اول خود دو شکست داشته باشد واین به تیم فشار بیشتری وارد کرد . لوکارللی با عملکرد خوب 14 امتیازی در مقابل تیم فرانسه در پایان مرحله گروهی به رفع فشار کمک کرد. تیم به دور حذفی انتخاب شد.
اما این همه ماجرا نبود. لوکارللی ، یکی از بازیکنان پرطرفدار در لیست بازیکنان برزیل ، در مرحله یک چهارم نهایی از ناحیه پای راست دچار آسیب دیدگی شد با این وضعیت بازی کرد  تا به پیروزی تیم در مسابقه مدال طلا کمک کند. با این کار ، او نشان داد که فقط یک استعداد خاص نیست ، بلکه برای تیم یک بازیکن سخت کوش و متعهد است.
وی اظهار داشت: "من همه چیز را به یاد می آورم ، فشاربا اولین مسابقه شروع شد ، که اولین بازی من در المپیک بود. بازی با فرانسه نیز ،  برای ما نقطه عطفی بود و به یاد آوردن آن همه سر و صدا و احساسات پس از کسب امتیاز نهایی در مسابقه مدال طلا ، هنوز به من حس شادی می بخشد. "
این مهاجم کناری در سال 2017 برای قهرمانی برزیل در جام قهرمانان بزرگ کمک کرد ، اما بلافاصله پس از آن موفقیت چندین مصدومیت جدی پیدا کرد و کل فصل 2018 را از دست داد.
بازگشت او به بازی ها در سال 2019 یکی از انتظارات شما از یک بازیکن با شایستگی او بود. در ضمن او به تیم فونوتیک تابایهEMS Taubate Funvic کمک کرد تا در سوپرلیگ برزیل برنده شود و جایزه با ارزش ترین بازیکنMVP راهم از آن خود کرد. او بعداً عضوی از تیم برزیل بود که در جام جهانی FIVB 2019 پیروز شد.
سپس اوفهمید که وقت آن است که یک قدم دیگر به جلو بردارد. پس از گذراندن کل حرفه خود در برزیل ،این مهاجم کناری تصمیم گرفت خودش را به چالش بکشد و به ایتالیا نقل مکان کند تا در سن 28 سالگی برای ترنتینو وولی Trentino Volley بازی کند (باشگاه والیبال ترنتینو یک باشگاه حرفه‌ای والیبال است که در شهر  ترنتو ایتالیا مستقر  است. ترنتینو در سری آ حضور دارد و از سرشناس ترین تیم‌های جهان است. این باشگاه در ۲۰۰۰ تأسیس شد. ترنتینو سه دوره قهرمانی سری آ و پنج دوره قهرمانی باشگاه‌های جهان را کسب کرده است.) تا به پیشرفت خود بعنوان یک بازیکن در قوی ترین لیگ جهان ادامه دهد.
وی اندکی پس از اعلام انتقال گفت: " بازی در خارج از کشور چیزی بود که من از چند سال پیش به آن فکر می کردم. بازی در ایتالیا هدفی بود که همیشه در حرفه ام داشتم . این بهترین لیگ جهان است و من مطمئن هستم که می توانم با حضور در آن بازی ام را بهبود ببخشم. امسال فکر کردم که آماده انجام این نقل مکان هستم و وقتی پیشنهادی دریافت کردم می دانستم این  انتقال کار درستی است."
آیا می توانید حدس بزنید که قدم بعدی رو به جلواو چیست؟

نویسنده: رحیم رحیم زاده