جمعه دهم فروردین ماه

هاشیموتو به حضور تماشاگران المپیک روی خوش نشان داد

سیکو هاشیموتو، رئیس جدید کمیته برگزاری توکیو2020 مدعی شد که تعداد محدودی از تماشاگران می توانند در رویدادهای المپیک حضور پیدا کنند.

سیکو هاشیموتو، رئیس جدید کمیته برگزاری توکیو2020 مدعی شد که تعداد محدودی از تماشاگران می توانند در رویدادهای المپیک حضور پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از کمیته  ملی المپیک؛ سیکو هاشیموتو ، رئیس توکیو 2020 معتقد است که هواداران باید مجاز به حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک اما با تعداد محدود باشند. گفته می شود که برگزارکنندگان، کمیته بین المللی المپیک  و دیگر ارکان های درگیر در این رویداد هفته آینده دیدار خواهند کرد تا در خصوص نگرانی موجود پیرامون حضور تماشاگران در این بازی ها به دلیل پاندمی ویروس کرونا بحث و گفتگو کنند.

تصمیم گیری در مورد حضور هواداران طی دو مرحله انجام می پذیرد و نخستین مرحله، صدور مجوزحضور تماشاگران خارجی تا 25 مارس تعیین و تکلیف می شود و سپس تعداد هواداران مجاز در اماکن را تعیین خواهد شد.

هاشیموتو، جایگزین یوشیری موری مستعفی به رسانه های ژاپنی گفته است که "احساس می کند المپیک و پارالمپیک می بایست در مقابل جمعیت برگزار شود".

سیکو هاشیموتو در این خصوص گفت: "وقتی به احتمال برگزاری المپیک بدون هوادار در سکوها فکر می کنیم ، قطعاً ورزشکاران تعجب می کنند که چرا مسابقات دیگر حضور تماشاگران را مجاز می داند اما فقط برای المپیک و پارالمپیک مجاز نیست. همه می خواهند در مورد هدایت هواداران برای تهیه بلیط و محل اقامت در هتل بزودی تصمیم گیری نمایند". کریستف دوبی، مدیر اجرایی IOC در بازیهای المپیک، گفت که برگزارکنندگان "باید در مورد تماشاگران تصمیم را هرچه دیرتر اما به مقتضای زمان؛ زودتر اتخاذ نمایند".