پنجشنبه نهم فروردین ماه

امامی: آزمایشات دوپینگ پنج برابر خواهد شد

فدراسیون کشتی عزم خود را برای مبارزه جدی و همه جانبه با معضل دوپینگ جزم کرده است.

جلسه ای که با حضور دکتر فرزاد شارکی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  (نادو) و دکتر رضا وفایی رئیس کمیته آموزش این ستاد در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
گفت: طبق مذاکرات انجام شده از سوی مسئولین فدراسیون با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مقرر شد در اسرع وقت دوره های آموزشی مبارزه با دوپینگ ویژه ورزشکاران، مربیان و سایر اعضای کادر فنی تیم های ملی در رده های سنی مختلف‌ برگزار شود.
امامی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون کشتی در خصوص مبارزه جدی با دوپینگ تمام تلاش  خود را خواهد کرد تا سایه شوم دوپینگ از سر ورزش ملی ما بر داشته شود و بر این اساس آمار نمونه‌های گرفته شده از کشتی گیران در ۶ ماه گذشته نزدیک به دو برابر زمان مشابه در سال قبل بوده و  با هماهنگی های انجام شده، این میزان به ۵ برابر در سال جدید خواهد رسید.

امامی افزود:‌ با توجه به در پیش بودن رقابت های مختلف کشتی در کشور از جمله مسابقات قهرمانی کشور، لیگ های برتر کشتی آزاد و فرنگی، جام باشگاههای جهان، جام تختی و دیگر مسابقات بین المللی و داخلی در تمامی رده های سنی ، همچنین با عنایت به اعتقاد و پایبندی مسئولین فدراسیون به ورزش پاک در مسیر موفقیت های ورزشی در سطح جهان و المپیک، فدراسیون کشتی طی نامه ای رسمی به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) آمادگی و همکاری کامل خود را برای حضور ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ برای انجام نمونه گیری در کلیه مسابقات داخلی و بین المللی و حضور سرزده مأموران این ستاد در منازل و محل های تمرینی کشتی گیران برای انجام نمونه گیری اعلام کرده است. لازم به توضیح است آدرس و شماره تلفن اکثر کشتی گیران در اختیار ستاد مبارزه با دوپینگ قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: به طور کلی برنامه های ضد دوپینگ فدراسیون بر پایه  آموزش و سپس آزمایش است و در صورت تخطی سهوی و یا عمدی هر یک از کشتی گیران، با  فرد و یا افراد خاطی برخورد جدی و قاطع خواهد شد و مسئولیت محرومیت و جرائم سنگین نقدی آن بر عهده کشتی گیر مربوطه خواهد بود و پس از اعلام قطعی دوپینگ، نام ورزشکار خاطی از طریق سایت فدراسیون کشتی به اطلاع عموم خواهد رسید.
سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: از این پس، پیش از حضور کشتی گیران در اردوهای تیم های ملی در همه رده های سنی برای رعایت موارد مرتبط با داروهای نیروزا و دوپینگ تعهد کتبی همراه با ضمانت قانونی و اجرایی گرفته می شود و در صورت انجام هر تخلف احتمالی، کشتی گیر مسئول جرائم آن خواهد بود.