جمعه دهم فروردین ماه

رحیم میر اخوری:این فوتبال امثال مارا نمی پسندد

امروز فرصتی دست داد تا با پیشکسوت پرآوازه کشورمان درخصوص اتفاقات روز فوتبال همکلام شویم.

سخت است،خیلی هم سخت است. با کوله باری از تجربه و تفکر سازندگی و مهمتر از شایسته حضور در میدان سازندگی وکار، اکنون خانه نشین باشی.
رحیم میر آخوری، کسی که تمامی مدارج علمی و تجربی فوتبال را بر اساس شایستگی طی کرد و حتی  پیراهن تیم ملی فوتبال را بر تن کرد.
از تیم فوتبال بانک ملی به پیراهن تیم ملی رسید. این افتخار زمانی برای وی حاصل شد که ان روزها پیراهن،چارچوب تیم ملی دربست در اختیار دو تیم پرسپولیس واستقلال قرار داشت.
می بایست در بحث شایسته سالاری فراتر از بازیکنان پرسپولیس واستقلال دیده می شدید تا چنگ به پیراهن تیم ملی انداخته می شد.
رحیم میر اخوری اینگونه بود وبه درستی به پیراهن تیم ملی دست یافت.
این مرد با تجربه،این بازیکن خوش اخلاق روزهای گذشته واین معلم ومربی وکارشناس امروز فوتبال که فعلا بر اساس نا ملایمات در فوتبال در کنج خانه مانده است بعنوان کارشناس به برنامه لیگ برتر فوتبال دعوت شده است تا دیدار استقلال با پیکان که روز پنجشنبه برگزار خواهد را از زاویه کارشناسی به نقد وتفسیر بکشاند.گپ وگفت ما با این بزرگ مرد فوتبال است.

**  جوانی در فوتبال خرج شد.با فوتبال زندگی کرده ایم. نمیتوانیم با فوتبال غریبه باشیم.اما شرایط کنونی فوتبال به گونه ای است که به امثال ما نیاز نباشد.

**امثال ما فوتبال را برای خود فوتبال ،برای رشد واعتلا وبرای سلامت فوتبال می خواهیم.طبیعی است که اجازه نخواهند داد تا ما در این چرخه حضور پیدا کنیم.

**  در مقطعی به کار سازندگی مشغول بودیم وبعضا در سطح بزرگسالان به توصیه و دعوت ازسوی برخی از دوستا ن در تیم های بزرگسال ولیگ برتری فعال شدیم،اما همان دستهای پنهان سنگ اندازی کردند تا ما نباشیم.

**  بنده اهل لابی بازی نیستم.مخالف دلالیسم هستم.اعتقاد دارم هر انسانی بر اساس شایستگی باید به پست ومقام برسد نه از طریق دلالیسم.از اینرو تحمل ما برای ان عده خاص غیر قابل هضم است.

**  بعد از مدتها برادران در صدا وسیما یادی از ما کردند تا بعنوان کارشناس درتلویزیون ودر برنامه لیگ برتر حضور یافته تا کارشناس بازی استقلال با پیکان باشم.

**  پتانسیل فوتبال ما در قاره آسیا نمونه است وکسی مانند ما وجود ندارد.اگر برنامه اصولی ریخته شود میتوانیم در قاره اسیا در تمام سطوح بعنوان قدرت مطلق مطرح شویم.افسوس که دلالها اجازه نمیدهند واقعیت های فوتبال ما شکل بگیرد.

 

اکبرعزیزی