سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
لزوم تحول در مدیریت فوتسال ؛

صادق درودگرها و وحید شمسایی ها را به کار بگیرید

همگان باور داریم در فوتسال توانایی کسب مقام های معتبرجهانی را داریم ،اما در سنوات گذشته از حمایت اصولی این رشته غفلت کرده ایم.برای تحول در ساختار فوتسال نیاز به استقلال آن و حضور عناصر کاربلد و متخصص این رشته داریم.  در چند سال گذشته ،به ویژه در دوران مدیریت‌مهدی تاج در فدراسیون هیچگاه نگاهی توسعه گرا به فوتسال وجود نداشت و مانند غریبه ها با مدیران،مربیان وبازیکنان این رشته برخورد شد.

همگان باور داریم در فوتسال توانایی کسب مقام های معتبرجهانی را داریم ،اما در سنوات گذشته از حمایت اصولی این رشته غفلت کرده ایم.برای تحول در ساختار فوتسال نیاز به استقلال آن و حضور عناصر کاربلد و متخصص این رشته داریم.
 در چند سال گذشته ،به ویژه در دوران مدیریت‌مهدی تاج در فدراسیون هیچگاه نگاهی توسعه گرا به فوتسال وجود نداشت و مانند غریبه ها با مدیران،مربیان وبازیکنان این رشته برخورد شد.


اگر باشگاههای حاضر در لیگ فوتسال برای حضور در رقابتهای داخلی پا پیش نمی گذاشتند،امروز هیچ اثری از فوتسال نبود،زیرا فدراسیون‌فوتبال اندک توجهی به‌این رشته نداشت.
جالب اینکه ژاپنی ها و تایلندیها با الگو گرفتن از ما و جذابیت این رشته کار زیر بنایی را در کشورشان آغاز کردند و با ایجاد زیر ساخت های لازم و استاندارد سازی به مراتب بالای آسیایی رسیدند،اما با تاسف باید گفت ما از این قافله عقب افتادیم و به بیراهه رفتیم.
بارها گفتیم و نوشتیم ،در مجامع جهانی فوتبال ما را با علی دایی،کریمی و مهدوی کیا می شناسند.
در فوتبال ساحلی محمد احمد زاده چهره انگشت نما است.
در داوری فوتبال علیرضا فعانی یک قاضی بین‌المللی است.
در فوتسال وحید شمسایی و محمد رضا حیدریان دو چهره شاخص به شمار می آیند.
در عرصه مدیریت فوتسال عناصر کاربلد و خبره ای داریم،صادق درودگر سالهای متمادی در این رشته فعالیت کرده و توان و ظرفیت بالای خود را نشان داده است.
متاسفانه جای  درودگر در هیات رئیسه خالی است.حضور او در این عرصه آثار موثری داشت و با همگرایی و نگاه واقع بینانه می توانستیم‌تحولی در فوتسال ایجاد کنیم.
عزیزی خادم‌در تشریح و تبیین برنامه های خود در اداره فدراسیون به صراحت گفت از افراد شاخص فوتبال استفاده خواهد کرد.
اگر این نگاه در مدیریت جدید وجود دارد، باید نیروهای خبره به کار گرفته شوند.
باید وحید شمسایی ،محمد رضا حیدریان  و چهره هایی از این دست را با نظام مدیریت فوتسال آشنا کرد،تا فردا مانند علی کریمی و مهدوی کیا متهم‌ به بی تجربگی نشوند!
در فوتسال لازم است  از‌تجارب ارزنده صادق درودگر ،حسین شمس  و ناصر صالح  و... بهره برده  و با برنامه ریزی و تحول گرایی ،آینده‌ فوتسال کشور را تضمین کنیم.
بدیهی است مقوله مهم آموزش و کار بنیادین در امور پایه باید در اولویت قرار گرفته و در تامین منابع مالی ساز و کار جدیدی برای فوتسال در نظر گرفته شود.
نویسنده: احمد میرزاییان