سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
نیم نگاه..

لزوم توسعه ورزش همگانی در کلان شهرها

یکم: هیأت وزیران از 28 آذرماه سال 1396 مقرر کرد که وزارت ورزش آیین نامه توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کلان شهرها را تهیه و به دولت ارائه بدهد. در این دهه به اعضای نمایندگان دستگاه های دولتی هم رسیده است، این نشانه اهمیت ورزش همگانی است.

یکم: هیأت وزیران از 28 آذرماه سال 1396 مقرر کرد که  وزارت ورزش آیین نامه توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کلان شهرها را  تهیه و به دولت  ارائه بدهد. در این دهه به اعضای نمایندگان دستگاه های دولتی هم رسیده است، این نشانه اهمیت ورزش همگانی است.

می دانیم که 75 درصد جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند و دولت از جمله شهرداری ها بر حسب وظایف سازمانی خود موظف هستند که با توسعه سلامت  و تندرستی جامعه ایفا کنند، البته در سال های اخیر در تهران و برخی شهرها امکانات و تجهیزات خوبی در پارک ها ایجاد شده ولی هنوز به آن سازماندهی لازمه برای تعمیق اهداف ورزش همگانی است نائل نیامده اند، و اکنون که یکی از معاونین وزارت ورزشی بر لزوم گسترش چنین طرح هایی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح سلامت عمومی تاکید ورزیده است. ضرورت دارد که در زمینه توسعه و تعمیم ورزش های همگانی در شهرستان ها اقدامات اساسی تر و فراگیرتر صورت گیرد.

اهمیت سرپرستی در تیم استقلال

دوم: فرهاد مجیدی در اقدامی تازه نصرالله عبدالهی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال را به سمت سرپرستی این تیم برگزید. عمو نصی مردی خوش مشرب یک استقلالی بود و هست و حرمت ایشان بر همه ضروری است، اما تعجب می کنیم که مجیدی چرا از سعید رمضانی که در دوره سمت مربیگری اش در استقلال کنار وی بوده استفاده نکرده است. رمضانی چون جوان است و انرژی دارد همانند افشین پیروانی در تیم پرسپولیس  بیشتر می توانست مددکار سرمربی جدید استقلال باشد. یادش به خیر روی نیمکت سرپرستی تیم استقلال منصور خان پورحیدری هم بود که هنوز به سن بازنشستگی هم نرسیده بود و چقدر عالی به وظایف خود عمل می کرد، بگذریم که باشگاهی که میلیاردها به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخت کرد ، از اجرای  دیون خود به خانواده منصورخان سرباز زده است ولی با این همه برای ما هدایت استقلال از آن جهت اهمیت دارد که به قولی 30 میلیون طرفدار دارد.

نویسنده: رضا صادق زاده