شنبه یکم اردیبهشت ماه

چهارمین عنوان ATP 500 از آن آندری روبلف

آندری روبلف چهارمین عنوان متوالی ATP 500 را به دست آورد. دیگو شوارتزمن برنده تورنمنت خانگی است. راجر فدرر این هفته در دوحه ، اولین تورنمنت خود از اوپن استرالیا سال گذشته ، به میادین بازگشت و به مصاف تنیسورشماره یک انگلیس دن اوانز یا جرمی چاردی فرانسوی می رود.

آندری روبلف چهارمین عنوان متوالی ATP 500 را به دست آورد. دیگو شوارتزمن برنده تورنمنت خانگی است. راجر فدرر این هفته در دوحه ، اولین تورنمنت خود از اوپن استرالیا سال گذشته ، به میادین بازگشت و به مصاف تنیسورشماره یک انگلیس دن اوانز یا جرمی چاردی فرانسوی می رود.

 

آندری روبلف و دیگو شوارتزمن اطمینان حاصل کردند که هفته خوبی برای 10  نفر برتر لیست رنکینگ جهانی است و عناوین تور ATP را که یکشنبه شب ارائه می شود ، به دست می آورند. روبلف روسیه چهارمین عنوان پی در پی خود را در مسابقات ATP 500 بدست آورد زیرا در فینال مسابقات جهانی تنیس ABN AMRO در روتردام ، مارتون فوچوویچ مقدماتی مجارستان را شکست داد.

دور چهارم ، که توسط هموطن دانیل مدودف در هشت مسابقه آزاد استرالیا مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، پس از یک ساعت و 50 دقیقه با یک مسابقه 7-6 (4) 6-4 به سختی رقابت کرد تا رکورد قابل توجه خود را در مسابقات رده دوم ATP ادامه دهد و 20 پیروزی متوالی در مسابقات دور از سری 1000 و گرند اسلم را برای خود رقم زد.

 مرد شماره 8 جهان در حال حاضر در هامبورگ ، سن پترزبورگ ، وین و روتردام برنده شده است تا در آخرین مسابقات در سطح 500 پیروز شود: "من حتی فکر نمی کردم (در مورد این رشته) تا زمانی که (رسانه ها) شروع به اعلام گزارشات اینترنتی 16 مسابقه ، 17 مسابقه ، 18 مسابقه اقدام کردند.البته ، این تعداد بسیار خوبی است ، اما من حتی به آن فکر نمی کردم. این احساس بسیار خوبی است که بدانم من کاری کردم که بازیکنان زیادی آن را انجام ندادند."

در حالی که در بوینس آریس ، شوارتزمن در فینال اوپن آرژانتین با نتیجه 6-1 6-2 برابرفرانسیسکو سروندولو پیروز شد ، در حالی که  تنیسور شماره 9 جهان پیروزی اصلی خود را در خانه به دست آورد. نفر اول که دو سال پیش در همان مرحله مسابقات برابر مارکو سچیناتو ایتالیایی با همان امتیاز شکست خورد ، هرگز اجازه نداد هموطنش تسویه حساب کند زیرا  در مرحله مقدماتی در دقیقه 81 در بوینس آیرس سقوط کرد.

"من بسیار خوشحالم ، این هفته شگفت انگیزی برای من بوده است. این اولین بار است که (من در خانه پیروز شده ام). دو سال پیش ، من در اینجا به فینال رسیدم و شکست خوردم. من بسیار ناراضی بودم اما دو سال بعد انتقام خود را از فرانسیسکو ، بازیکن فوق العاده گرفتم."

خوان مانوئل ، برادر کوچکتر سروندولو ، هفت روز پیش در مسابقات اوپن کوردوبا پیروز شد و اگر فرانسیسکو نیز همین کار را می کرد ، آنها اولین خواهر و برادر در ATP تور بودند که در هفته های متوالی عناوین را به دست می آوردند.

سروندولو در این هفته در بازی سه گانه سه نفره بنوئر پائر ، پابلو آندوکار و آلبرت راموس وینولاس را شکست داد ، اما به نظر می رسید که تلاش های او تأثیر زیادی در نمایش داشته است. شوارتزمن افزود: "فرانسیسکو یک هفته تماشایی داشت ، من بازی های او را دنبال می کردم و گفتگوهای خوبی داشته ایم و در مورد مسابقات او صحبت کرده ایم. من همچنین تمام خانواده او را می شناسم ، آنها در همان باشگاهی بودند كه من قبل از تولد (فرانسیسكو) شروع به بازی تنیس كردم. این هفته او بود ، هفته گذشته (خوان مانوئل)."

مترجم: اعظم سعیدی