پنجشنبه نهم فروردین ماه

داودی: کرونا نمی گذارد بسکتبال بازی کنیم!

ملی پوش سابق تیم شیمیدر قم می گوید: اسکان و تمرینات شیمیدر در تهران بود اما در قم بازی می کردیم از این رو چه در بازی های خانگی و چه خارج از خانه مدام درحال مسافرت بودیم. شرایط سختی بود و همین دلیل باعث شد استراحتمان کم و مصدومیتها زیاد شود.

آرن داوودی بازیکن تیم شیمیدر قم در مصاحبه با خبرگزاری البرز ورزشی درباره روزهای کرونایی توضیح داد:"در دوران قرنطینه مثل همه سعی کردیم که بیشتر در خانه بمانیم. من در طول هفته چهار، پنج جلسه در خانه و زمین چمنی که در باشگاه ارامنه است به تمرین می پردازم. وزنه ها را به زمین چمن برده ام و آنجا تمرین می کنم. بقیه طول روز را نیز در خانه هستم."

وی درباره تعطیلی بسکتبال و دلتنگی اش گفت:" با توجه به اتفاقی که در کل دنیا افتاده است، برگشتن به حالت اولیه چه از لحاظ ذهنی و چه جسمی سخت و زمانبر است. ترسی در وجود همه است و تا این ویروس ریشه کن نشود نمی توان بسکتبال بازی کرد. دلم برای هم تیمی ها و زمان های تمرینی و سفرهایی که باهم می رفتم خیلی تنگ شده است."

  • شیمیدر در ابتدای فصل بدشانسی آورد

گارد راس تیم شیمیدر قم درباره فصلی که گذشت گفت:" لیگ امسال لیگ بسیار خوبی بود و رقابت شدیدی بین تیم ها وجود داشت. خوشبختانه امسال تیم های قدرتمندی حضور داشتند." وی ادامه داد:" به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود که چه تیمی چه مقامی به دست می آورد. تیم های ضعیف تر در مرحله پلی آف می توانستند بازیکن خارجی بیاورند و برای تیم های بالای جدول دردسر ساز شوند. بنابراین نمی شد از قبل پیش بینی کرد که چه تیمی قهرمان می شود."

داوودی درباره شرایط امسالش در تیم شیمیدر گفت:" شیمیدر تیم خیلی خوبی بود و اگر لیگ ادامه پیدا می کرد ما حرفهای زیادی برای گفتن داشتیم. متاسفانه از اول فصل  بدشانسی زیادی آوردیم و مصدومیت های پی در پی داشتیم. از بازی دوم وحید دلیرزهان را از دست دادیم و مایک رستم پور هم دچار مصدومیت انگشت و ناراحتی چشم شد. مهدی کامرانی دستش آسیب دید و بقیه بچه ها هم آسیب دیدگی های مچ پا و دست داشتند یا دچار بیماری می شدند." او علت مصدومیت ها را اینگونه اعلام کرد:" اسکان و تمرینات شیمیدر در تهران بود اما در قم بازی می کردیم از این رو چه در بازی های خانگی و چه خارج از خانه مدام درحال مسافرت بودیم. شرایط سختی بود و همین دلیل باعث شد استراحتمان کم و مصدومیتها زیاد شود."

بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال کشورمان راجع به پیش بینی اش از مقام شیمیدر در صورت ادامه لیگ گفت:" آخرهای فصل مصدوم ها بهبود یافتند و تیممان خوب شده بود و امیدوار بودیم که به بهترین مقام برسیم. با این حال نمی شود گفت که چه مقامی به دست می آوردیم ولی تمام تلاشمان را می کردیم که به بهترین مقام برسیم."

  • ادامه فعالیت های بسکتبال سخت است

آرن داوودی درباره لغو رقابت های لیگ برتر بسکتبال گفت:"با تصمیم فدراسیون برای لغو رقابت ها کاملا موافق بودم چون با شرایط موجود امکان برگزاری لیگ وجود نداشت. حتی شرایط برای ادامه فعالیت های بسکتبالی در سال آینده هم واقعا سخت خواهد بود. وقتی در طول روز از اخبار می شنوی که جامعه تا چه حد درگیر این بیماری است و چه تعداد در کل دنیا جان خود را از دست می دهند، از لحاظ ذهنی بهم میریزی و نمی توانی روی بازی تمرکز کنی. ویروس کرونا تمام دنیا را دربرگرفته و فعلا باید خودمان را با مسیری که به بهبود دنیا کمک می کند، وفق دهیم."

  • درآمد ورزشکاران از ورزش است

بازیکن شیمیدر قم درباره پرداخت قراردادها از سوی باشگاه توضیح داد: " 50% قراردادهای ما پرداخت شده و نیمی دیگر باقی مانده است. نمی دانم باشگاه شیمیدر قرار است بقیه حقوق ما را چطور پرداخت کند. امیدوارم به زودی نتیجه را به ما اعلام کنند." داوودی در ادامه ضمن امیدواری از پرداخت کامل قراردادها گفت:" ورزشکاران به جز ورزش شغل دیگری ندارند که بخواهند از طریق آن درآمد داشته باشند. بازیکنان روی پولی که از باشگاهشان می گیرند حساب می کنند و به آن احتیاج دارند و عدم پرداختش آسیب زیادی می رساند. به نظرم فدراسیون باید دخالت تا بازیکنان و همه اعضای تیم ها حقوقشان را به طور کامل دریافت کنند."

گفت و گو از: کیانا شادرو