پنجشنبه نهم فروردین ماه

شافعیان: هدفمان ساختن نسلی نو‌ و آینده ‌دار است

اردوی تیم ملی جوانان دختر کشورمان از روز گذشته در مشهد به میزبانی باشگاه اشتادسازه مشهد آغاز شده است.

اردوی تیم ملی جوانان دختر کشورمان از روز گذشته در مشهد به میزبانی باشگاه اشتادسازه مشهد آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشورمان در این باره اظهار داشت: برنامه کادر فنی در این اردو در درجه اول شناخت بازیکنان نخبه و با استعداد برای تشکیل تیم ملی هندبال جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان است. در درجه دوم هم شناسایی و آماده سازی بازیکنان مستعد و آینده دار برای ساختن نسلی نو‌ و آینده ‌دار و همچنین سرمایه گذاری بلند مدت برای تیم های ملی امید و بزرگسالان هندبال را در دستور کار داریم.
نشمین شافعیان در خصوص دعوت از 63 بازیکن در دو گروه جهت شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی جوانان دختر گفت: از آنجایی که بازیکنان دعوت شده در این دوره ماحصل انتخاب و شناسایی آن ها طی مسابقات لیگ برتر، لیگ یک و مسابقات قهرمانی جوانان باشگاه های کشور هستند، تصمیم گرفتیم از تمام پتانسیل های موجود در هندبال بانوان استفاده کنیم تا هم هیچ‌ بازیکنی از دید مربیان ملی دور نماند و هم تعداد بیشتری بازیکن را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم. 
وی افزود: از آنجایی که این‌ بازیکنان نتیجه حضور در مسابقات لیگ برتر، لیگ یک و مسابقات قهرمانی جوانان باشگاهها هستند، می شود گفت این اردو در بهترین شرایط آمادگی بازیکنان از لحاظ انتخاب زمان اردو برگزار می شود.
شافعیان در خصوص آینده این تیم اظهار داشت: آینده هر تیم بستگی به اهداف، عوامل مدیریتی، کادر فنی، امکانات و شرایط حفظ و نگهداری آن تیم دارد. با توجه به امکانات و‌ پتانسیل های موجود تیم ملی جوانان و حمایت خوب باشگاه اشتاد سازه مشهد، به جرات می توان‌ گفت تیم ملی جوانان در این دوره می تواند آینده ای پربار داشته و‌ نویدبخش فردایی بهتر برای هندبال کشور باشد.
وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید هندبال بانوان ایران به چه چیزی احتیاج دارد، بیان کرد: مشکل همیشگی تیم های ملی در بخش بانوان تشکیل اردوهای کوتاه مدت و بی نتیجه برای حضور در مسابقات بود ولی در این دوره با مدیریت خوب و صلاحدید فدراسیون هندبال مدت زمان بیشتری برای آماده سازی تیم های نوجوانان و ‌جوانان اختصاص داده شده که مطمئنا این امر باعث می شود بازیکنان آموزش و تجربه بیشتری کسب کنند و همچنین این امر زمینه کسب تجا‌رب ارزنده ای را برای تیم‌های ملی فراهم می کند.
سرمربی تیم ملی جوانان دختر کشورمان در پایان، درخصوص فراخوان استعدادیابی نوجوانان دختر که 16 اسفند در فدراسیون هندبال برگزار شد نیز گفت: استعدادیابی و جذب نخبگان در کلیه رشته های ورزشی در سراسر دنیا در رده های مختلف سنی برگزار می شود و جزو لاینفک پروسه رشد و تکامل قهرمانان ملی است. مطمئنا برگزاری این فراخوان در این رده سنی برای شناسایی و جذب افراد مستعد و معرفی آنها به هندبال کشور بسیار مفید و ‌موثر خواهد بود.