جمعه سی و یکم فروردین ماه

رخش خورشید: در تلاشیم سهمیه ها را کامل کنیم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تمام تلاش ما این است که در رقابت های گزینشی قاره ای، سه سهمیه باقیمانده کشتی آزاد را تکمیل و با خیال راحت تیم را جهت المپیک آماده کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تمام تلاش ما این است که در رقابت های گزینشی قاره ای، سه سهمیه باقیمانده کشتی آزاد را تکمیل و با خیال راحت تیم را جهت المپیک آماده کنیم.


داوود رخش خورشید مربی تیم ملی کشتی آزاد در همین رابطه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی البرز ورزشی گفت: فروردین ماه دو مسابقه در قزاقستان داریم که اولی رقابت های گزینشی قاره ای است و مسابقه بعدی که بلافاصله و در ادامه گزینشی برگزار خواهد شد، رقابت های سالیانه قاره ای است. کادر فنی در نظر دارد نفرات با تجربه را در اوزانی که سهمیه نگرفته ایم  شرکت دهند و جوانترها نیز پنجه در پنجه رقبای آسیایی بیندازند.البته هنوز هیچ کشتی گیری انتخاب نشده و قطعا معرفی آنها در آینده نه چندان دور صورت خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: همه اردونشینان با انگیزه و جدیت کامل تمرینات خود را پی گیری می کنند. امکانات کافی وجود دارد و مشکل خاصی نداریم. همه در قرنطیه کامل هستیم و هیج کشتی گیری اجازه ندارد خانه کشتی را ترک کند. مربیان هم شبانه روز در اردو حضور دارند. طبیعی است این حالت قرنطینه مطلق، مقداری بچه ها را تحت فشار قرار دهد اما چاره ای نیست باید به منظور دوری از بیماری کرونا فعلا این شرایط را تحمل کنیم.
 
عضو اسبق تیم ملی کشتی در ادامه افزود :  تلاش می کنیم در مرحله نخست مسابقات گزینشی که همان مسابقات قاره است هر سه سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم را بگیریم.‌ معمولا در اوزان بالا مشکل چندانی نداریم اما در اوزان سبک همواره آسیایی ها خصوصا کشتی گیران شرق آسیا از توان بالایی برخوردارند به همین دلیل فکر می کنم نفرات ما در دو وزن ۶۵ و ۷۴ باید با تمام توان مبارزه کنند. خوشبختانه در دو وزن یادشده چهره های مطرحی چون یونس امامی، مصطفی حسین خانی، امیرمحمدیزدانی و مرتضی قیاسی را داریم که توان کسب سهمیه را دارند. به خاطر داشته باشیم سهمیه تنها به نفرات اول تعلق می گیرد و هر کس در میدان قاره ای نتواند سهمیه بگیرد چه بسا در مرحله بعدی باید با مدعیان بیشتری روبرو شود به همین دلیل تلاش مربیان و کشتی گیران آن است تا جهت صرفه جویی در وقت و هزینه کار را در قزاقستان تمام کنیم.

رخش خورشید در ارتباط با عملکرد کشتی گیران اعزامی به مسابقات ایتالیا و انتخابی درون اردویی گفت: کریمی پس از مدت ها آسیب دیدگی و صعود به یک وزن بالاتر کشتی های خوبی در ایتالیا گرفت اما می توانست بهتر از این باشد اما نمایش احسان پور راضی کننده نبود او باید خیلی بهتر از اینکه نشان داد مبارزه می کرد هر چند احسان پور هم  برای نخستین بار در وزن جدید کشتی می گرفت. در رابطه با مسابقه انتخابی هم حسن یزدانی و رضا اطری نشان دادند عزم و اراده بیشتری برای رسیدن به المپیک دارند و از هم اکنون در اندیشه  کسب مدال هستند. البته هنوز تا المپیک فرصت داریم و لیست نهایی کشتی گیران در وقت معین و قبل از این رقابت ها اعلام خواهد شد.
گفت و گو: احمد دباغ