جمعه دهم فروردین ماه

شمارش معکوس یواخیم لاو برای ترک نیمکت در آلمان

پیرمرد 61 ساله به دنبال آخرین حضور تیم ملی در یک تورنمنت بزرگ در تابستان ، دوره 15 ساله خود را بازبینی می کند.

 

پیرمرد 61 ساله به دنبال آخرین حضور تیم ملی در یک تورنمنت بزرگ در تابستان ، دوره 15 ساله خود را بازبینی می کند.

 

 یواخیم لاو پس از مسابقات یورو 2020 در تابستان جایگاه خود را به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان خالی خواهد کرد. پیرمرد 61 ساله ای که تیم ملی را در سال 2014 به افتخار آفرینی در جام جهانی هدایت کرد ، پس از عملکرد ناخوشایند آلمان در روسیه 2018 تحت فشار شدید قرار داشت ، اگرچه کار خود را حفظ کرد و انتظار می رفت که تا سال 2022 ادامه یابد. با این وجود ، وی با عقد قرارداد اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) مبنی بر ترک پست خود در پایان مسابقات قهرمانی اروپا در تابستان ، وی زمان باقی ماندۀ قرارداد خود را نادیده می گیرد.

طبق بیانیه ای در وب سایت رسمی DFB  ، لاو از سمت خود کنار می رود. در آن آمده است: "یواخیم لاو پس از قهرمانی اروپا در تابستان 2021 به کار خود به عنوان مربی ملی پایان می دهد.

مربی تیم ملی خواست بلافاصله پس از اتمام مسابقات قهرمانی اروپا قرارداد خود را که در اصل تا جام جهانی 2022 ادامه داشت ، خاتمه دهد؛ که DFB با این موضوع موافقت کرد ." پس از اعلام این خبر از DFB و در عین حال در مورد غرور بی نظیری که در طول 15 سال گذشته به عنوان سرمربی آلمان احساس کرده است ، دو سال را به عنوان دستیار یورگن کلینزمن قبل از تصدی سمت بالا داشت، تشکر کرد.

وی گفت: "من این مرحله را بسیار آگاهانه ، پر از غرور و سپاس فراوان  می گذرانم ، اما در عین حال وقتی صحبت از مسابقات قهرمانی اروپا است ، با انگیزه بیشتری ادامه می دهم. زیرا مشغله داشتن برای کشورم برای من موضوع بسیار ویژه و باعث افتخار من است. و به دلیل اینکه تقریباً 17 سال توانسته ام با بهترین فوتبالیست های کشور کار کنم و از آنها در پیشرفت آنها حمایت کنم. من پیروزی های بزرگی با آنها داشته ام و شکست های دردناکی داشته ام ، اما مهمتر از همه لحظات شگفت انگیز و جادویی است . نه فقط قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل،یک محیط کار ایده آل".

فریتس کلر ، رئیس DFB افزود: "من به تصمیم یواخیم لاو احترام زیادی قائلم. او یکی از بزرگترین مربیان فوتبال جهان است". یواخیم لاو سالهاست که فوتبال آلمان (در وضعیت مثبتی) را تجربه می کند ، نه تنها به دلیل موفقیت های ورزشی بلکه به دلیل همدلی و انسانیت.

اینکه او در مراحل اولیه درباره تصمیم خود به ما اطلاع داده است بسیار مناسب است. او زمان لازم را به ما می دهد تا با آرامش جانشین وی را معرفی کنیم".

چه کسی در تلاش است تا جانشین یواخیم لاو شود؟ رئیس U-21 آلمان ، استفان كونتز بعنوان محتمل ترین فرد جایگزین لاو در سالهای اخیر معرفی شده است ، اما تعداد دیگری از نام های مطرح نیز با این پست ارشد مرتبط هستند.

یورگن کلوپ ، سرمربی لیورپول ، رئیس اصلی این تیم است که در آنفیلد به دنبال موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا در مسابقات قهرمانی بوروسیا دورتموند ، به قهرمانی رسیده است.

همچنین کلینزمن به دلیل تجربه قبلی خود در تیم ملی به عنوان مدعی شناخته می شود ، مهاجم سابق تاتنهام ناظر بر مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2006 بود.

جولیان ناگلسمن ، سرمربی RB لایپزیگ و هانی فلیک ، سرمربی بایرن نیز می توانند در این بازی حضور داشته باشند ، در حالی كه آرسن ونگر ، سرمربی سابق آرسنال ، پس از سه سال دوری از میدان ، به عنوان گزینه ای برای این پست نیز معرفی می شود.

مترجم: اعظم سعیدی