پنجشنبه نهم فروردین ماه
جامعه ورزش و هنر از جوانان مملکت غافل نیستند

روشن: با یک گل استقلال بهار نمی شود

بزرگ فوتبال استقلال همیشه حرف هایش را بدون محافظه کاری و رو راست می گوید و شاید به دلیل همین صراحت و صداقت باشد که مدیران گاه و بی گاه استقلال حضور وی را بر نمی تابند.

بزرگ فوتبال استقلال همیشه حرف هایش را بدون محافظه کاری و رو راست می گوید و شاید به دلیل همین صراحت و صداقت باشد که مدیران گاه و بی گاه استقلال حضور وی را بر نمی تابند.

حسن روشن اسطوره فوتبال استقلال درباره این روزهای تیم آبی پوشان می گوید: بازی روز شنبه استقلال با فولاد خوزستان دیدم. تیم خوب بازی کرده بود اما از قدیم گفتند با یک گل بهار نمی شود! باید دید در ادامه کار این تیم چه خواهد کرد. این سومین باری است که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال می شود ولی از قدیم گفته اند تا سه نشه بازی نشه! لذا این آخرین فرصت برای وی در باشگاهی بزرگ مثل استقلال است.

استقلال در گذشته دارای بولتن ونشریه بود . همه اوضاع این تیم و اخبار ریز و درشت آن منعکس می شد تا همه هواداران خیلی شفاف از قضایا آگاه می شدند. اگر بازکنی قراردادی بالاتر از سایرین داشت همه می دانستند که حق این بازیکن است و هیچکس اجازه اعتراض و شایعه پردازی نداشت. دیگر قرارداد ها پنهان مثلا در آبدارخانه بسته نمی شد و همه چیز روی میز قرار داشت.

اما مدیران کنونی باشگاه استقلال انگار نمی دانند که فوتبال نود دقیقه است و اگر غیر از این بود هرگز در نیم فصل امسال برای دو سال و نیم دیگر قرارداد نمی بستند. اگر سرمربی و تیم نتیجه نگیرد چگونه می خواهند او را عوض کنند؟

در همه جای دنیا هیأت مدیره درباره مثلا سرپرست تیم تصمیم می گیرد. اگر تیمی می بازد جنبه فنی آن با برعهده مربی است. سرپرست چه تقصیری مرتکب شده است؟ او وظیفه سازمانی مشخصی دارد و کارهای اجرایی ، اداری و تدارکات تیم را انجام می دهد. آقای مجیدی در دوره قبل مربیگری اش سعید رمضانی را به سمت سرپرست تیم برگزیده است . او خیلی جوان بود و حالا نصرالله عبدالهی مردی باتجربه است که سابقه سرمربیگری و سرپرستی تیم فوتبال استقلال را دارد و از لحاظ مالی هم فردی بی نیاز است و می تواند به باشگاه کمک کند. در زمان رایکو وی پیش از اینکه از پول و دستمزد بگوید ، خواهان امکانات تمرینی همانند زمین و توپ بود.  وسپس از پول صحبت می کرد. آیا اقای مجیدی هم اینگونه است؟ یا اینکه مدعی می شود که تیم را او نبسته است، پس مسئولیتی ندارد؟ اگر اینگونه باشد پذیرش چنین مسئولیتی هم جای سوال دارد.

بازیکن نامدار پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال درباره بازی خیرخواهانه فردا تیم هنرمندان و منتخب ستارگان سابق فوتبال نیز می گوید: اقدام خوبی است. هدف این است که از طریق فوتبال و هنر در اقدامی نیکوکارانه هم جهیزیه چند جوان مملکت فراهم شود و هم دل زوج های جوان خوش باشد که دراین مملکت ورزشکاران و هنرمندان از فکر آنها غافل نیستند. متاسفانه ما در این روزها مهراد میناوند عزیز و علی انصاریان دوست داشتنی را ازدست  دادیم ولیفقدان آنها زمینه ای شد تا بچه های تیم ملی از گذشته و حال بیشتر دور هم جمع شوند و دیدار تازه کنند. امیدواریم در سال جدید همه هموطنان عزیز ما از جمله ورزشکاران از گزند بیماری منحوس کرونا در امان بمانند.

گفت و گو : ج - دوستدار