پنجشنبه نهم فروردین ماه

تقدیر علی نژاد از بانوی مدال آور تیر و کمان

مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش صبح امروز بازدیدی از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان داشت. ملی پوشان کشورمان در ریکرو و کامپوند خود را برای حضور در مسابقات پیش رو آماده می‌کنند. 

مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش صبح امروز بازدیدی از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان داشت. ملی پوشان کشورمان در ریکرو و کامپوند خود را برای حضور در مسابقات پیش رو آماده می‌کنند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در این بازدید، اظهار داشت: در ابتدا از حضور آقای علی نژاد تشکر می‌کنم. او سابقه حضور در فدراسیونی را داشته که یکی از موفق‌ترین رشته‌ها بوده است، این حضور باعث دلگرمی است. 

وی افزود: همه ورزشکاران درگیر مسابقات خود هستند، به خصوص ریکرو که ۲۸ خرداد باید در آخرین مسابقه کسب سهمیه در فرانسه حضور داشته باشد. کامپوند هم مسابقات مختلفی دارد مانند بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا به همین دلیل اردوهای آنها نیز در حال پیگیری است. ما از ۱۵ شهریور اردوها را آغاز کردیم و این روند ادامه دارد.

مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش هم در بازدید از اردوی تیراندازی با کمان عنوان کرد: به خاطر ویروس کرونا تمام دنیا تحت تاثیر قرار گرفت که ما هم استثنا نبودیم. ورزش ما در بعد همگانی و قهرمانی آسیب‌هایی دید اما تدابیری که انجام شد چه در زمان تعطیلی اردوها چه در زمان بازگشایی درست بود. از شهریورماه اردوها را شروع کردیم تیراندازی با کمان هم به خاطر فضای باز جزو اولین رشته‌هایی بود که فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: کمتر از ۵-۶ ماه به المپیک توکیو باقی مانده است. میلاد وزیری سهمیه انفرادی را گرفته امیدواریم در تیمی هم این سهمیه کسب شود. ما در المپیک در رشته تیراندازی با کمان توفیقی نداشتیم اما در بازی‌های آسیایی اتفاقات خوبی رخ داده است. انتظار مدال از این رشته در المپیک نیست اما باید عملکرد نسبت به گذشته بهتر شده و قدم رو به جلوی برداشته شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی دوستان در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام دادند تا کامپوند که از بازی‌های آسیایی حذف شد احیا شود. الان آقای شعبانی گفت که به نظر می رسد عقب نشینی‌هایی صورت گرفته امیدواریم این رشته در بازی های آسیایی حضور داشته باشد.

علی نژاد افزود: کشورهای اسلامی هم بازی‌های مهمی است چون رقابت در جهان اسلام در ورزش هم وجود دارد. با توجه به اینکه رئیس فدراسیون جهانی رئیس کمیته ملی المپیک ترکیه هم هست شرایط خوبی برای تیراندازی با کمان فراهم شده است، ما در هر دو بخش شانس مدال در این بازی‌ها را داریم. 

وی همچنین به ساخت خوابگاه تیراندازی با کمان اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوبی است یادمان هست قبلا وضعیت کمانداران چگونه بود آنها چطور در کانکس ها زندگی می‌کردند. این خوابگاه نیازهای تیر و کمان را پوشش خواهد داد و محیط، محیط خوبی است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به پرداخت پاداش قهرمان در سالهای ۹۷ و ۹۸ خاطرنشان کرد: به خاطر کرونا سال سختی داشتیم اما تحریم ها این سختی‌ها را مضاعف کرد. ارزش پولی هم کم شد و همین کار را دشوار کرد اما ما توانستیم بدهی‌های سال ۹۷ و ۹۸ به قهرمانان و ورزشکاران را پرداخت کنیم. با توجه به اینکه سال ۹۹ مسابقه برگزار نشده بدهی نداریم. در نهایت اینکه آنچه وجود دارد خواسته شما ورزشکاران است که باعث موفقیت خواهد شد، اصل داستان شما هستید اینکه چقدر بخواهید عملکرد خوبی داشته باشید تا موفقیت شما حاصل شود، حتی اگر تمامی امکانات فراهم شود اما شما نخواهید این موفقیت حاصل نمی‌شود.