جمعه دهم فروردین ماه
ورزش ایران در سالی که گذشت؛

چراغ گلف خاموش نشد!

ورزش گلف در کشور ما چگونه است و موقعیت این رشته در سطح بین المللی چه دورنمایی را نوید می دهد؟

ورزش گلف در کشور ما چگونه است و موقعیت این رشته در سطح بین المللی چه دورنمایی را نوید می دهد؟

مهرداد جمشیدی کارشناس و دبیر فدراسیون گلف می گوید: با توجه به محدویت هایی که کرونا برای ورزش ها ایجاد کرده بود، این تهدید برای گلف فرصتی بود چون در ورزش محبوب ما به طور ذاتی فاصله ها رعایت می شود و  موقع ضربه زدن به توپ آدم های اطراف باید حداقل دو متر با ضربه زننده فاصله داشته باشند. بر همین اساس فعالیت هایمان را به صورت جشنواره های  عمومی گلف و تحت عناوین مختلف، جمعه پایانی هر ماه برگزار کرده ایم تا چراغ فدراسیون گلف روشن بماند. در کنار این رقابت ها کلاس های مربیگری داوری و باز آموزشی به صورت آنلاین انجام داده ایم ولی در زمینه برپایی مسابقات قهرمانی کشور و محدودیتهای زمان کرونایی باعث شد مسابقات را کنسل کنیم، چون  امکان اسکان ورزشکاران وجود نداشته است. به همین دلیل نیمی از تقویم  اجرایی به عهده  تعویق افتاد اما از نیمه دوم سال، روند بهتری پیدا کرده بود.

تشکیل تیم هنرمندان

تشکیل تیم هنرمندان یکی از اقدامات فدراسیون گلف بود، در تیم هنرمندان خانم ها سیما تیرانداز، ساناز سماواتی، و آقایانی چون سام  نوریعضویت دارند و اگر  شرایط ایجاد کند فصل بهار مسابقات گلف هنرمندان را در مجتمع توریستی تفریحی شهرستان نور در مازندران  انجام خواهیم داد.

 

جمشیدی می افزاید: در سالی که می گذرد کارهای  ستادی که خلاء آن را حس می کردیم،  و تدوین 26 آیین نامه و بروزرسانی آنها را هم انجام داده ایم.

گلف ایران در ابعاد بین الملی

در بعد ملی و مسابقات برون مرزی تیم ملی ایران بازی های ساحلی سارینا 2020 را در پیش داشتیم که به علت منتفی شدن مسابقات ادامه پیدا نکرد.

اما در رده های  مختلف، بازیکنان تیم ملی طبق برنامه مربیان آقایان گودرز مولایی، داود آشتیانی، حسن کریمیان، خانم ها فریبا مردانی، نگار صیادی، تمرین می کنند، متأسفانه علی رغم اعلام آمادگی تیم ایران در بازی های آسیایی قبل غایب بود چون نگاه وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک به رشته های مدال آور بود اما برای بازی های آینده امیدواریم اعزام تیم با  نظر مساعد انجام شود .

 مشکل گلف نداشتن زمین استاندارد است. تنها زمین نیمه استاندارد مربوط در مجموعه انقلاب است که تازه در اختیار فدراسیون نیست. این درحالی است که کشوری مثل امارات سه زمین استاندارد بین المللی دارد، با این وجود گلف بازان ما از رنکینگ 70 بین المللی 22 پله صعود کرده و به مرتبه 49 رسیده اند و این چیزی جز استعداد خوب جوانان ایرانی نیست که با وجود مشکلات، پیشرفت می کنند. علی خزان بیک که در آلمان زندگی می کند یک نمونه از این استعداد هاست.  

نویسنده: ج دوستدار