جمعه دهم فروردین ماه
گفت و گو البرزورزشی با بازیکن شاغل در لیگ ایران؛

تیلر دیر: دلم برای تهران تنگ می شود

تیلر دیر بازیکن بسکتبال 24 ساله آمریکایی که اکنون در تیم بهمن تهران بازی می کند، درباره پیشینه برنامه های ورزشی خود در گفت و گو با خبرنگار البرز ورزشی گفت: من متولد هیوستون تگزاس هستم و اولین سال بازی حرفه ای من در فنلاند و همراهی با تیم کویلاتایرت کلید خورد.

تیلر دیر بازیکن بسکتبال 24 ساله  آمریکایی که اکنون در تیم بهمن تهران بازی می کند، درباره پیشینه برنامه های ورزشی خود در گفت و گو با خبرنگار البرز ورزشی گفت: من متولد هیوستون تگزاس هستم و اولین سال بازی حرفه ای من در فنلاند و همراهی با تیم کویلاتایرت کلید خورد.

سال دوم با تیم سینکارنوسیه در اسلونی بازی کردم و از سال سوم بازی حرفه ای ام را در تهران که همزمان با سپری کردن دوران چهار سال دانشجویی من بوده، ادامه داده ام.

وی از مردم ایران و تجربه زندگی اش در تهران گفت: تهران شهر بزرگ و زیبایی است و کوهها و مناظر شهری اش مرا یاد زادگاهم هیوستن می اندازد. مردم ایرانی بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و همه جا از بنده پشتیبانی وحمایت کرده اند. دو هفته پیش برای ترک تهران و پیوستن به تیم جدیدم مذاکره داشته ام و مطمئن هستم برای ایران و مردم مهربانش دل تنگ خواهم شد. رفتار صمیمانه و حمایتگرانه هم تیمی هایم را فراموش نخواهم کرد.

وی درباره تجربۀ خوردن غذاهای ایرانی می گوید: غذاهای ایرانی مثل چلو مرغ و چلو ماهی و ( به شوخی) تمام غذا های ایرانی که با برنج هستند را دوست دارم و البته غذاهای آمریکایی خوشمزه وخوش پخت  را هم در تهران تجربه کردم.   

مترجم: اعظم سعیدی