پنجشنبه نهم فروردین ماه
چالش های پیش روی لاپورتا ، رئیس جدید بارسلونا

بدون پول ، بدون مسی؟

خوآن لاپورتا خوشحال از پیروزی در انتخابات آخر هفته گذشته است ولی می داند که اکنون چندین مشکل اساسی برای حل و فصل دارد. بازی برگشت 1-1 به پایان رسیده ، به این معنی که PSG در مجموع 5-2 پیشرفت کرد ، اما شاگردان رونالد کومان از ابتدا تا انتهای بازی میزبان خود را تحت سلطه خود درآوردند و حتی اگر پایان کار آنها خیلی ضعیف نبود ، حتی می توانستند یک بازگشت باورنکردنی را در نیمه اول رقم بزنند

خوآن لاپورتا خوشحال از پیروزی در انتخابات آخر هفته گذشته است ولی می داند که اکنون چندین مشکل اساسی برای حل و فصل دارد. بازی برگشت 1-1 به پایان رسیده ، به این معنی که PSG در مجموع 5-2 پیشرفت کرد ، اما شاگردان رونالد کومان از ابتدا تا انتهای بازی میزبان خود را تحت سلطه خود درآوردند و حتی اگر پایان کار آنها خیلی ضعیف نبود ، حتی می توانستند یک بازگشت باورنکردنی را در نیمه اول رقم بزنند.

 

بازی چشمگیر این فکر را تقویت کرد که بارسا هنوز می تواند به قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری برسد ، که این موفقیتی بزرگ در فصل انتقال است ، بخصوص آخرین لیونل مسی در کاتالونیا.

مسی به لاپورتا پیروزی اش را تبریک گفت و هر موردی که لاپورتا روی آن کار می کند با آینده مسی گره خورده است.

بارسلونا از نظر مالی  وضع بدی دارد و اگر کاپیتان قرارداد جدیدی را امضا کند ، باید شرایط بسیار کمتری داشته باشد. ال موندو جزئیات قرارداد  این بازیکن آرژانتینی را فاش کرد و نشان داد وی سالانه 138 میلیون یورو (112 میلیون پوند / 167 میلیون دلار) درآمد دارد.

بارسلونا تقریباً 1.2 میلیارد یورو (1.1 میلیارد پوند / 1.5 میلیارد دلار) بدهی دارد ، بنابراین بدیهی است که مسی در صورت ماندن در نیوکمپ باید مایل به پرداخت مقدار قابل توجهی از حقوق خود باشد.

و اگر او بماند ، دیگران باید ترک کنند ، از جمله آنتوان گریزمان و فیلیپ کوتینیو. هزینه این جفت بازیکن ارز 280 میلیون یورو (240 میلیون پوند / 333 میلیون دلار) بود و اگرچه بارسلونا نمی تواند این مبلغ را پس بگیرد ، این دو بازیکن که هرگز در نیوکمپ خوب ظاهر نشده اند سعی می کنند آنچه را که می توانند انجام دهند.

از طرف دیگر ، اگر مسی از این باشگاه خارج شود ، نفر جایگزین گریزمان وجود دارد که در نقش شماره 10 پشت یک مهاجم میانی ارتدوکس بازی کند، درست همانطور که او برای فرانسه با اولیویه ژیرو بازی می کند.

 

این که گریزمان در بهترین روزهای حضورش در اتلتیکو مادرید در کنار بازیکنانی مانند ماریو مانژوکیچ ، فرناندو تورس ، دیگو کوستا و آلوارو موراتا ، به بهترین شکل نقش آفرینی کرده است ، هیچ شکی وجود ندارد.

مسلماً ، هرچه مسی تصمیم بگیرد ، لاپورتا باید تجارت بهتری نسبت به نقل و انتقال قبلی خوزه ماریا بارتومئو ، انجام دهد.

مشکل دیگر رئیس باشگاه بحث قراردادها است. معامله اسکار مینگوئزا در تابستان امسال به پایان رسیده است ، در حالی که قراردادهای اوسمان دمبله ، سرجی روبرتو ، آنسو فاتی ، پدری و ایلیکس موریبا در ژوئن 2022 پایان می یابد.

با این حال این احساس باقی مانده است که بارسلونا برای تقویت روحیه و گلزنی به یک قرارداد بزرگ احتیاج دارد و ارلینگ هالاند با وجود وضعیت مالی بدشان هنوز هم را زیر نظر دارند. لاپورتا رابطه خوبی با مینو رایولا ، نماینده نروژی دارد و در جریان مبارزات انتخاباتی خود اشاره کرد که می تواند قراردادی را برای محبوب ترین مرکز مهاجم فوتبال جهان ایجاد کند.

مسی با 19 گل در جدول گلزنی در اسپانیا پیشتاز است ، و پشت سر او برای بارسلونا گریزمان با شش گل قرار دارد. واضح است که بارسلونا برای پر کردن جای خالی سوارز به یک تکمیل کننده در سطح جهانی نیاز دارد.

انتظار می رود که لاپورتا در هفته های آینده متیو آلمانی و جردی کریف را به بخش برنامه ریزی فوتبال اضافه کند و بدین ترتیب پروژه فصل آینده متبلور خواهد شد.

11 سال از آخرین هدایت او در این باشگاه می گذرد ، زمانی که بارسلونا زیر نظر پپ گواردیولا در اوج بود و این بار کاتالان ها با یک راه سخت تر و طولانی تر به اوج می رسند.

مترجم: اعظم سعیدی