جمعه سی و یکم فروردین ماه
ورزش ایران در سالی که گذشت؛

فدراسیون بولینگ و بیلیارد و حواشی بی پایان !

برای بررسی اوضاع و احوال جاری ورزش بولینگ و بیلیارد دنبال یک کارشناس خبره و بی طرف می گشتیم تا اینکه بر حسب اتفاق با مربی سابق تیم ملی هم کلام شدیم و با مرور صحبت های وی دریافتیم که درب در این فدراسیون بروی همان پاشنه قدیمی می چرخد حرفهای این مربی مطرح را می نویسیم و حق پاسخگویی را برای رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد محفوظ نگه می داریم. 

برای بررسی اوضاع و احوال جاری ورزش بولینگ و بیلیارد دنبال یک کارشناس خبره و بی طرف می گشتیم تا اینکه بر حسب اتفاق با مربی سابق تیم ملی هم کلام شدیم و با مرور صحبت های وی دریافتیم که درب در این فدراسیون بروی همان پاشنه قدیمی می چرخد حرفهای این مربی مطرح را می نویسیم و حق پاسخگویی را برای رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد محفوظ نگه می داریم. 

مربی اسبق تیم ملی بیلیارد ایران، درباره مشکلات و مصائب بیلیارد بازان ایرانی با خبرنگار البرز ورزشی می گوید: طی هفته گذشته که مسابقات بیلیارد در ایران را داشتیم، آرمین محمودی که سابقه 11 سال بازی در تیم ملی را دارد از ادامه بازی ها بنا به دلیلی غیرموجه کنار گذاشته و به عنوان بازنده معرفی شد.
قلی پور مربی تیم ملی می افزاید : 11 سال پیش، فدراسیون در زمان ریاست آقای شعبانی فر که بسیار بزرگوار هستند به مدت 8 ماه، حال خوبی داشت. ایشان با کمک چند مربی خارجی که به ایران دعوت شده بود به شهرستان ها سفر کردند و نوجوانان 14-15 ساله را استعدادیابی کردند تا تیمی برای شرکت در مسابقات بین المللی تشکیل شود. تمام سال 98 مدال آوران بین المللی ما  در زمان ایشان آموزش دیده و پرورش یافته اند؛ که اکنون هرکدام به سنین 35-37 رسیده اند و این نشان می دهد که در زمان ریاست آقای اسکندری تنها به استعداد یابی سطحی و بی فایده اکتفا شده است.

وی می گوید: تا سه سال پیش کمیته مربیان نداشتیم که بنده آن را تشکیل دادم . کمیته انضباطی نیز تازه به یک سالگی خود رسیده است. آموزش درستی نداشته ایم.

هرزگاهی مسابقه های جهانی اعلام می شد که بدون هیچگونه حمایت مالی از طرف فدراسیون مربوطه، ورزشکاران با هزینه های شخصی در مسابقات حضور پیدا می کردند.

بعد از پیگیری های مجدانه بنده و شکایت و گزارش به سازمان بازرسی وزارت ورزش، تنها حکم بازرسی برای یک سال و نیم اخیر دوران یازده ساله آقای اسکندری طرح شد که در همین بازه محدود نیز پرونده ای با 1066 صفحه برای تخلفات عدیده ایشان تشکیل شد.

 

برای آقای اسکندری ودو نفر از همدستانش به دلیل برخی ابهامات مالی رقمی حدود 5 میلیارد و ششصد میلیون تومان( با در نظر گرفتن ارز 4200 تومانی، که اگر امروز محاسبات مجدد صورت بگیرد، رقمی بیش از یک میلیون دلار خواهد شد) آن هم تنها برای یک سال ونیم دوره فعالیت ایشان ، حکم جلب صادر شد.حکم بازرسی این فدراسیون 36 روز تمدید شد در حالی که به طور معمول این پروسه 8 روزه انجام می شود و خلاصه اینکه دو نفر سه روز بازداشت شدند گرچه اسکندری در ابتدا با اظهاراتی (مبنی بر بیمار بودنش و ابتلا به سرطان کلیه) اصلا به زندان نرفت و بعد با قید وثیقه فعلا آزادانه در سرنوشت این جوانان بیلیارد باز خودساخته را در دست خود گرفته است .
با نامهری ها و ظلم هایی که در حق این ورزشکاران شده است برخی از آنها از ایران رفته اند و یا در مسابقات شرکت نمی کنند. از جمله نفر اول بیلیارد بانوان ایران که نفر چهارم جهان است به سوئد مهاجرت کرد. اولین و آخرین نفر بانوی مدال آور بین المللی ایران ، اکرم محمدی نیز با تهمت ها و حق خوری هایی که از طرف آقای اسکندری برای ایشان رقم خورد، پناهنده ترکیه شده اند و در حال حاضر در باشگاه های ترکیه مشغول تمرین هستند.

اسکندری به خانم محمدی کرده بود که چرا در مصاحبه خود با پرس تی وی، گفته بود که بهترین خاطره اش آویخته شدن مدال برگردنشان و بدترین خاطره شان فروختن ماشین مادرش برای خرج شرکت در مسابقه بوده است.! اسکندری از اظهار واقعیت و اعلام عدم حمایت فدراسیون از ورزشکاران را برنتابید و دردسرهایی برای این بانوی ملی پوش به وجود آورد . متاسفانه اسکندری و دستیارانش امضای تمام ورزشکاران تیم ملی بیلیارد و مربیان را جعل کرده و مدعی هستند که همه حق و حقوق شان را گرفته اند.

گفت و گو: الهه طائمه