پنجشنبه نهم فروردین ماه

واکنش فدراسیون فوتبال به سلب میزبانی تیم ملی ایران

علی جوادی سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب بحرین به‌عنوان میزبان مسابقات گروه C مقدماتی جام جهانی توضیحاتی ارائه کرد.

علی جوادی سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب بحرین به‌عنوان میزبان مسابقات گروه C مقدماتی جام جهانی توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، علی جوادی سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره تصمیم AFC مبنی بر انتخاب بحرین به‌عنوان میزبان مسابقات گروه C مقدماتی جام جهانی، گفت: متأسفانه این اتفاق افتاده و ظلم آشکاری به فوتبال ایران وارد شده است. ما هم مثل همه سرگروه‌ها یک بازی میزبان بودیم و سه بازی میهمان و همه انرژی‌مان را برای سه بازی خانگی در دور برگشت گذاشته بودیم، ولی AFC این شانس را از ما گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بحرینی‌ها شش ماه برنامه‌ریزی پنهانی داشتند، عنوان کرد: بعد از انتخابات فدراسیون به AFC نامه زدیم و گفتیم می‌خواهیم میزبان باشیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا 24 ساعت بعد به ما اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها و قوانین گمرگی و تبلیغات محیطی شما نمی‌توانید میزبان باشید. بعد از آن ما گفتیم این شرایط برای دور اول مسابقات انتخاباتی شامل نمی‌شود. در بازی با کامبوج که در ایران برگزار شد و 14 بر صفر پیروز شدیم،‌ تمام تبلیغات دور زمین به زبان فارسی بود و اگر قرار بود شرکای تجاری AFC مشکلی داشته باشند،‌ هیچ وقت تبلیغات فارسی نمی‌شد.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: عزیزی خادم در این مدت سه جلسه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه،‌ مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار کرده تا برای حل این مشکل از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده شود. رایزنی‌هایی با شیخ سلمان و اینفانتینو و وزرای امور خارجه کشورهای هم‌گروه‌های ما نیز صورت گرفته است.

وی در واکنش به اینکه «ما در AFC با دارا بودن پست نایب رئیسی صاحب کرسی هستیم و چرا از این امتیاز استفاده نمی‌شود؟»، بیان کرد: در این باره از همان کرسی سؤال کنید که اقدامی انجام شده یا نشده است!

جوادی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: مطمئن هستم با همین شرایط هم آنقدر بازیکن شایسته داریم که بتوانند این ظلم آشکار را بی‌اثر کنند. من فکر می‌کنم ایرانی جماعت وقتی به روز‌های سخت می‌رسد، شرایط بهتری پیدا می‌کند. ما در کرونا مسابقات‌مان را برگزار کردیم و اصلاً مرگ و میر در لیگ نداشته‌ایم.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اینکه ممکن است تا خرداد ماه واکسیناسیون در بحرین انجام شود و این بازی‌ها با حضور تماشاگران در بحرین برگزار شود و همچنین اینکه آیا قرار است شکایتی به CAS شود، خاطرنشان کرد: از طرف فدراسیون به مردم قول می‌دهم هر آنچه را که به شکل قانونی توان انجامش باشد، اقدام خواهیم کرد. ما این کار را قطعاً انجام خواهیم داد. این حق را نادیده نمی‌گیریم و اگر قرار باشد جلسه‌ای با اینفانتینو داشته باشیم یا به CAS شکایت کنیم، حتماً‌ این کار را می‌کنیم، چون این یک ظلم آشکار است.

جوادی با بیان اینکه در این موضوع دو مسئله عجیب است، گفت: اول اینکه نامه ابتدایی ما را به فاصله 24 ساعت جواب دادند، ولی نامه دوم را شش روز پیش ارسال کردیم و هنوز پاسخ داده نشده است. این مقداری عجیب است. مورد دیگر اینکه مصادیق لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانست در مسابقات مقدماتی جام جهانی تسری داده شود. همه توان را به کار می‌گیریم تا این بی‌عدالتی محض را پیگیری و در حد توان کار کنیم. ضرورت دارد از فرصت‌های بین‌المللی برخوردار باشیم.

وی راجع به نقش کرسی بین‌المللی ایران در AFC، گفت: اگر کرسی‌ بین‌المللی برای ما نجوشد، بهتر است این کرسی‌ها را در اختیار نداشته باشیم! اگر قرار باشد کرسی‌های بین‌المللی در اختیار کشور نباشد، بهتر است این کرسی‌ها را نداشته باشیم.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا با مهدی تاج که نایب رئیس AFC است صحبتی شده یا خیر، عنوان کرد: در جریان نیستم و نمی‌توانم به صورت قطعی چیزی را بگویم. آیا اینکه آقای عزیزی خادم برای اینکه حق به ایران برسد جلسه‌ای با تاج برگزار کند، تأثیری دارد؟ آقای تاج به عنوان یک ایرانی باید وظیفه‌اش را انجام دهد. شناسنامه آقای تاج ایرانی است و باید مطمئن باشیم که ایشان از حق کشورش دفاع خواهد کرد و فکر نمی‌کنم نیازی به تذکر باشد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا میزبانی را به ایران برگردانیم. این حق ماست که از کشورمان گرفته شده است.

جوادی در خاتمه تصریح کرد: معتقدم در این شرایط باید در کنار هم باشیم و هر زمان که در کنار هم باشیم توانسته‌ایم کار‌های بزرگی را انجام دهیم. در این شرایط فوتبال می‌تواند حال مردم را خوب کند.