جمعه دهم فروردین ماه

صالحی امیری: شیخ سلمان و فیفا تبانی کرده اند

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان میزبانی بحرین در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را حاصل تبانی AFC و فیفا دانست.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان میزبانی بحرین در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را حاصل تبانی AFC و فیفا دانست.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، سیدرضا صالحی امیری درباره تصمیم AFC مبنی بر عدم میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: واقعیت امر این است که مردم ما باید مطلع باشند. یک سال فدراسیون بلاتکلیف بود و به دلیل خللی که ایجاد شد، رقبا از این فرصت کذایی سوءاستفاده کردند و پنهانی به صورت تبانی تصمیماتی کاملاً سیاسی گرفتند که مغایر با روح ورزش، منشور المپیک و جوانمردی بود.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: ما با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا صحبت کردیم و پیگیری لازم را به عمل آوردیم. آنها دلایلی آوردند که به نظر من قانع‌کننده نبود. مسئولان شورای المپیک آسیا بحث اسپانسر و ... را مطرح کردند که به نظر من بهانه بود. دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی که صحبت از وزارت ورزش و کمیته المپیک مطرح می‌شود فیفا دخالت می‌کند، ولی در این رأی که تضییع حق فوتبال ایران است، سکوت کرده است؟ این تصمیم مغایر همه اصول و چارچوبی است که ما در ورزش فوتبال داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: وزارت امور خارجه تلاش کرده است. ما و فیفا ارتباط‌مان در حد مکاتبه است و رسماً با شورای المپیک صحبت کرده‌ایم. معتقدم مجموعه اتفاقات را در یک پازل بزرگ‌تر باید ببینیم، آنهم رفتارهای سیاسی است که علیه ملت ایران است. این رفتار غیراخلاقی را هم در چارچوب همان پازل باید ببینیم، اما این بحث دلیل نمی‌شود که موضوع را پیگیری نکنیم. در همین مدت کوتاه هم رئیس فدراسیون فوتبال با بنده، وزیر امور خارجه و وزیر ورزش صحبت کرده است و ما هم مطالب را منعکس کرده‌ایم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: میزبانی بحرین حاصل تبانی بین AFC و فیفاست. باید بگویم که حمایت ما هم در گذشته از شیخ سلمان کار اشتباهی بود و نتیجه آن را الان می‌بینیم. هنوز روزنه‌هایی وجود دارد که این اتفاق کاملاً غیرعادلانه را دنبال کنیم. ما بنا داریم که مکاتبه‌ای را با توماس باخ داشته باشیم و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنیم. حتماً در هفته آینده جلسه‌ مشترکی را با عزیزی خادم، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه خواهیم داشت و ابعاد این موضوع را بررسی خواهیم کرد.