پنجشنبه سی ام فروردین ماه
ورزش ایران در سالی که گذشت؛

ایران و صدور مربی به تکواندوی اروپا

برای بررسی اوضاع جاری و ساری تکواندو با هادی افشار قهرمان سابق جهان و از مردانی که 2 مدال قاره ای و بین المللی در کارنامه دارد گفت و گو کرده ایم.

 برای بررسی اوضاع جاری و ساری تکواندو با هادی افشار قهرمان سابق جهان و از مردانی که 2 مدال قاره ای و بین المللی در کارنامه دارد گفت و گو کرده ایم.

 

افشار گفت: رشته ما هم درگیرمحدویت های کرونایی بود ولی با برگزاری وبینارهای آموزشی و تغییر در ساختار لیگ باشگاه های کشور سمت و سوی تازه ای در بعد رقابت های حرفه ای  را در پیش گرفته ایم  فایل آموزشی کاملی دارد اختیار مربیان گذاشته ایم  وآنقدر شسته و رفته کار کرده ایم که فدراسیون جهانی تکواندو ایران را به عنوان بهترین فدارسیون در سراسر دنیا معرفی کرد و لوح تقدیری هم به فدراسیون اهدا کرد. البته در تکواندو چالش هایی وجود داشت، مثل آسیب دیدگی آرمین هادی پور که قدری موجب نگران شدیم. اردوهای تیم ملی چندان منظم نبود ولی با جسارتی که از آرمین سراغ دارم و هاشم حسینی می توانند با دو مدال خوشرنگ از المپیک 2021 بازگردند. در تکواندوی جهان رنکینگ حرف اول می زند و با توجه به رتبه ای که بچه های ایران دارند شامل صعود آرمین و سید هاشم بسیار بالاست. البته در بخش بانوان هم دختران ما دنبال سهمیه هستند ولی مثلاً فاصله تکواندوی بانوان ما از آقایان زیاد  است ولی با توجه به کارهای بنیادی که در این بخش می شود دیر نیست. بانوان ما حتی از آقایان فراتر برود.

قهرمان سابق آسیا و جهان درباره توجه مربیان ایرانی ، کرمی، باقری معتمد، مهمان دوست  . . . به آن سوی مرزها گفت: این نشانه پیشرفت و ارتقا فنی تکواندوی ماست که به دنیا مربی صادر می کند نباید دنبال آورده در این زمینه باشیم. آنها البته ارزآوری دارند ولی عمده ترین ره آورد آن گسترش  دیپلماسی ورزشی و توسعه تکواندو توسط مربیان ایران است که باید آن را به فال نیک گرفت.

نویسنده: عباس اسماعیلی