جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه..

سوزن و جوالدوز در فوتبال

معاون ورزش قهرمانی روز 26 فروردین ماه 99 در گفت و گو با ایرنا از رمز موفقیت فوتبال در مذاکرات قاره ای گفت و اینکه فرایند دیپلماتیک خوبی صورت گرفت و کنفدراسیون آسیا اعلام کرده است که میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان انجام خواهد شد و حتی فیفا هم میزبانی تیم ملی کشورمان را تایید کرده است اما با وجود گذشت حدود یک سال از آن اظهارنظر خبر می رسد که خبری از آن خبرها نیست و کشورمان همچنان از میزبانی مسابقات محروم است.

معاون ورزش قهرمانی روز 26 فروردین ماه 99 در گفت و گو با ایرنا از رمز موفقیت فوتبال در مذاکرات  قاره ای گفت و اینکه فرایند دیپلماتیک خوبی صورت گرفت و کنفدراسیون آسیا اعلام کرده است که میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان انجام خواهد شد و حتی فیفا هم میزبانی تیم ملی کشورمان را تایید کرده است اما با وجود گذشت حدود یک سال از آن اظهارنظر خبر می رسد که خبری از آن خبرها نیست و کشورمان همچنان از میزبانی مسابقات محروم است.

دوستی می گفت: در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت که شاید هیچیک از آقایانی که در مالزی با دبیر کل AFC  مذاکره کرده بودند، از درک و انتقال مفاهیم انگلیسی آن گفت و گو غافل بوده اند. اگر نه چگونه ممکن است اینگونه بگویند و اینگونه بشنوند! حالا ما مانده ایم که به قول معروف قسم . . . قبول کنیم یا دم خروس محرومیت را، از یک  بعد  اینکه کشورهای عربی همه علیه ما هستند تردید نداریم، اما در ابعاد دیگر باید ببینیم که چه کرده ایم که اینگونه مورد بی مهری قرار می گیریم. اما از کدامین ساختار پیشرفته برخورداریم که به آن بنازیم و آنها را به رخ AFC  یا فدراسیون جهانی بکشیم؟

چند  هتل پنج ستاره و مدرن برای میزبانی داریم ، ورزشگاه های ما در مقایسه با قطر و بحرین چه وضعیتی دارند و نمایندگان  و کرسی داران فوتبال از بابت سفرها و حضرهای خود چه اقداماتی در جهت  تعمیق روابط دیپلماسی انجام داده اند که امروز همه ما را ناراحت و ناامید کرده اند؟ از قدیم گفته اند یک سوزن به خودمان بزنیم  و یک جوال دوز به دیگران، ما حتی عرضۀ استفاده بهینه از نیروهای عظیم انسانی تبلور یافته از کشورمان هم نداریم، چه رسد بخواهیم داعیه سکان داری این ورزش را داشته باشیم.

نویسنده: رضا اسماعیلی