جمعه دهم فروردین ماه
لیگ جهانی کاراته وان استانبول؛

علیپور فینالیست شد

روز دوم رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان، با صعود رزیتا علیپور به دیدار نهایی آغاز شد.

روز دوم رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان، با صعود رزیتا علیپور به دیدار نهایی آغاز شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ دومین روز از  اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2021، امروز(شنبه- 23 اسفندماه) در استانبول ترکیه پیگیری شد و رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم کاراته بانوان با شکست تمامی رقبای خود به دیدار نهایی راه یافت.

رزیتا علیپور برای حضور در دیدار نهایی وزن 61- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه 6 بر صفر از سد جایسا ریستک از اسلوونی گذشت. او در مرحله سوم پس از تساوی صفر-صفر مقابل آنیتا سروجینا از اوکراین، در هانتی(رای داوران) پیروز میدان لقب گرفت.

نماینده وزن 61- کیلوگرم کاراته بانوان ایران در مرحله چهارم نیز با نتیجه 7 بر یک از سد بتینا الشتادسیتر از نروژ گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. او در این مرحله نیز مقابل مروه کوبان، قهرمان اروپا از ترکیه به تساوی یک-یک  رسید، اما با توجه به کسب امتیاز نخست به برتری رسید و فینالیست شد.

علیپور برای کسب نشان طلا، فردا(یکشنبه- 24 اسفندماه) به مصاف جوانا پرکوویچ، قهرمان جهان در سال 2018 از صربستان خواهد رفت.در همین وزن، شیما آل‌سعدی دیگر نماینده کشورمان ابتدا در دور اول با نتیجه 2 بر یک از سد فاطیما ناز ینن از ترکیه گذشت. او در مرحله دوم نیز با نتیجه 4 بر یک سیلویا هرست از سوئیس را شکست داد.

آل‌سعدی در دور سوم نیز یک بر صفر مقابل ماریا گلوبوا از روسیه پیروز شد و در دور چهارم نیز 5 بر صفر سارا هرنکوا از اسلواکی را مغلوب کرد تا دومین نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی باشد. او در این مرحله به مصاف جوانا پرکوویچ، قهرمان جهان از صربستان رفت و با شکست 6 بر سه مقابل حریف صاحب‌نام خود از حضور در دیدار نهایی بازماند.