پنجشنبه نهم فروردین ماه
یادگار ماندگار...

جوانان ایران در شهر مارادونا

سال 1993، تیم جوانان ایران برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آوردند. این رقابت ها در شهر زادگاه مارادونا روزاریو برگزار شد و تیم ایران در مسابقات انتخابی آسیا بعد از غلبه بر استرالیا، تایلند، تایپه و شکست از ژاپن راهی آرژانتین شد. ژاپنی ها به تایپه باختند و تیم ایران در صدرقرار گرفت و از تایلند جهانی شد.

سال 1993، تیم جوانان ایران برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آوردند. این رقابت ها در شهر زادگاه مارادونا روزاریو برگزار شد و تیم ایران  در مسابقات انتخابی آسیا بعد از غلبه بر استرالیا، تایلند، تایپه و شکست از ژاپن راهی آرژانتین شد. ژاپنی ها به تایپه  باختند و تیم ایران در  صدرقرار گرفت و از تایلند جهانی شد.

 

در تصویر بازیکنان و همراهان این مهم در بازگشت از  ترانگ در ردیف جلو محمد عمده غیاثی ، علی معمری ( مربی) حسین حسینی(سرپرست)، حسین مهران پور( سرمربی)، محمود  کسعلی( بازیکن) ساسان خداپرست، مجید محسنی( کاپیتان) کاوه سرحدی(دبیر فدراسیون) عظیم جزیده، محمد حسن خوشدل ( داور) امید عقیلی، مرحوم مهدی  ایمانی،بهروز امکانی، محمود افشاردوست، محمد نجاتی، جلال لطیف زاده، حسن شاهسون و کلافی نماینده سازمان تربیت بدنی دیده می شوند.

در زمان اعزام به جهانی روزاریو ابراهیم  یلمه به این جمع اضافه شد اما افشاردوست اعزام نشد.

نویسنده: جمشید حمیدی