چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

توماس باخ: برای المپیک واکسن ضروت ندارد

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک طی صد و سی و هفتمین نشست IOC اعلام کرد که استفاده از واکسن برای ورزشکاران و حاضرین در توکیو2020 ضروری نخواهد بود.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک طی صد و سی و هفتمین نشست IOC اعلام کرد که استفاده از واکسن برای ورزشکاران و حاضرین در توکیو2020 ضروری نخواهد بود.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از کیودونیوز، به دنبال نگرانی در مورد سرعت پایین انتشار واکسن در ژاپن، توماس باخ تاکید کرد که  واکسیناسیون ویروس کرونا برای ورزشکارانی که در بازی های توکیو شرکت می کنند الزامی نیست. در شرایطی که کشور میزبان المپیک با تأخیر در تأمین دوزهای واکسن روبرو شده است، این احتمال وجود دارد که برخی از ورزشکاران ژاپنی به موقع برای شروع بازی ها پیش از 23 جولای واکسینه نشوند.
اما باخ ، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست IOC ، گفت که کمیته بین المللی المپیک "از همان ابتدا شفاف اعلام کرده است" که واکسیناسیون را اجباری نخواهد کرد و از رهنمودهای دولت در این زمینه پیروی خواهد داشت. باخ گفت: "ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک باید مقررات ملی خود را در زمینه واکسیناسیون دنبال کنند. این یک مسئولیت واضح دولت است و در این امر ، ما مداخله ای نخواهیم کرد.
ما با کمیته های ملی المپیک همکاری خواهیم کرد تا بیشترین تعداد شرکت کننده را واکسینه نمائیم ، اما این موضوع همواره در مسیر دستورالعمل های ملی مربوطه صورت می پذیرد". طبق گفته دولت ژاپن ، این کشور قرار است در ماه مه و ژوئن حدود 100 میلیون دوز واکسن از شرکت Pfizer  دریافت کند، که برای تقریباً نیمی از جمعیت آن کفایت خواهد کرد. باخ طی نشست IOC اظهار کرد که کمیته المپیک چین پیشنهاد داده است تا دوزهای واکسن برای ورزشکاران در بازی های توکیو ارائه شود.