سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
افتضاحی دیگر رقم خورد؛

فوتبال ایران قربانی ندانم کاری آقایان شد!

بی صاحبی فوتبال ما  در یک سال گذشته و طراحی افراد چسبیده به ورزش که با هنرمتدی در صدد مهندسی انتخابات بودند،کار دستمان داد تا در بی خبری مسئولان ،و تلاشهای پشت پرده  از سوی شیخ سلمان در afc ضربه بخوریم.!

بی صاحبی فوتبال ما  در یک سال گذشته و طراحی افراد چسبیده به ورزش که با هنرمتدی در صدد مهندسی انتخابات بودند،کار دستمان داد تا در بی خبری مسئولان ،و تلاشهای پشت پرده  از سوی شیخ سلمان در afc ضربه بخوریم.!


افتضاحی که این روزها با دادن میزبانی به بحرین و عربستان رقم خورد متاثر از نگاه غلط ما به ورزش و آثار اجتماعی و سیاسی آن در عصر کنونی است.
مدیریت ورزشی که با دیپلماسی و مراودات منطقه ای آشنایی ندارد و همواره درگیر مشکلات داخلی و حضور یکسری افراد ضعیف و ناکارآمد است بیش از این نمی توان انتظار داشت!
ورزش ما در دوران مدیریت سلطانی فر لطمات جبران ناپذیری متحمل شد. افتضاحی که  با تحمیل ویلموتس به تیم فوتبال ایران رقم خورد،به عنوان یک نقطه تاریک در ورزش ایران ثبت و ضبط شد.
مدیران ضعیف فدراسیون فوتبال هم با انعقاد قراردادی ننگین این اقدام نسنجیده وزارت ورزش را تکمیل کردند و خسارتی جبران ناپذیر  به لحاظ مالی به مردم و بیت المال تحمیل کردند.
متاسفانه نهادهای ذیربط و دستگاههای نظارتی بدرستی مطالبه مردم را  در رسیدگی به پرونده ویلموتس پیگیری نکردند.
عوامل دست اندرکار در این افتضاح ایجاد شده به جای محاکمه و جوابگویی به مردم، با رندی خاصی افراد خود را وارد صحنه انتخابات کردند.تا چند صباح دیگر در عرصه فوتبال باقی بمانند.
در عرصه بین المللی هم اقدامات بی منطق و بدون مطالعه آقایان آثار منفی برای فوتبال ما به همراه داشت.
حمایت بی چون و چرا از شیخ سلمان و ریختن آرا به سبد او از نبود درک درست از مراودات بین المللی حکایت دارد.
پست نایب رئیسی آقایان هم در afc تشریفاتی بود ،زیرا آنها در هیچیک از تصمیمات دخالتی نداشتند.
چطور می توان پذیرفت بحرینی که در دور رفت میزبان تیم ملی بوده،در مرحله برگشت هم میزبان مسابقات باشد؟
چرا باید عربستان در جام باشگاههای آسیا میزبان استقلال و فولاد ایران باشد؟
این مسابقات باید در ایران برگزار می شد.به ویژه مسابقات تیم ملی که طبق برنامه سه بازی تیم ملی از جمله پیکارهای مهم با عراق و بحرین را باید میزبانی می کردیم.
این تصمیمات afc جفا به فوتبال ایران است که با دخالت و نفوذ شیخ سلمان بحرینی و حمایت عربستان صورت گرفت.
متاسفانه فرصت طلایی از فوتبال ما گرفته شد.در این زمینه از کوتاهی ،قصور و ضعف مدیران ورزش و فوتبال کشور نباید به سادگی گذشت.
اگر این افراد به جای مهندسی انتخابات و چسبیدن به صندلی ریاست قدری هماهنگ تر و منسجم تر عمل می کردند و در زمان مناسب به رایزنی  می پرداختند ابن فاجعه رقم نمی خورد.
اعتقاد داریم واکنش های دیرهنگام مدیران ورزش کشور و تحرکات دیپلماتیک اخیر هم چاره ساز نخواهد بود و اعتراضات به جایی نخواهد رسید.
نویسنده: احمد میرزاییان