پنجشنبه سی ام فروردین ماه
شهرداری ارومیه – فولادسیرجان ؛

محصولات ناب والیبال زیر ذره بین پلاس لیگا

اگر به اسامی بازیکنان تیم شهرداری ارومیه نگاه کنید می بینید که بازیکنانی بزرگ دارد و از شهری آمده که ریشه ای قوی در والیبال کشور دارد.

اگر به اسامی بازیکنان تیم شهرداری ارومیه نگاه کنید می بینید که بازیکنانی بزرگ دارد و از شهری آمده که ریشه ای قوی در والیبال کشور دارد.

این گفته علیرضا بهبودی پاسور و کاپیتان تیم فولاد سیرجان ایرانیان است که بعد از پیروزی فینال دوم مقابل حریف از ارومی ها تعریف کرده است.

اما بازی دیروز به همان اندازه سیرجانی ها پرانگیزه و عالی بودند. بازیکنان ارومیه هیچکدام در حد نام خود نبوده اند. فولاد سیرجان همانگونه که بیشتر نوشته بودیم متکی بر کار جمعی است و بازیکنانی که به خوبی درک کرده اند، والیبال یک بازی پنج گیمه است و از قضا تیم ارومیه هم در ایام پلی آف  با همین آگاهی همواره از شکست، پیروزی ساخته است.

اما آیا در مصاف عصر هنگام فردا که پیکار سرنوشت است اینگونه خواهد بود؟ یا سیرجانی ها باز هم در قالب یک تیم واقعی خواهند بود؟ محمد رضا تندروان سرمربی فولاد حرف خوبی می زند. برنده واقعی لیگ، والیبال ایران است که با وجود کوچ یک تیم کامل از ستاره های مطرح ، به لیگ های اروپایی باز کیفیت بالایی دارد و جوانانی که همه را انگشت به دهان ساخته اند.

 واقعیت امر این است که ما در این فصل پلی آفی خاطره انگیز داشته ایم و امیدواریم که فردا نیز پیکاری زیبا و سرشار از فیرپلی داشته باشیم. والیبال که در اوج باشد پرچم همه والیبالی ها بالاست، بازیکنان به درآمدهای سرشار می رسند. بازار مربیان گرم می شود و رسانه ها رویکردی عمیق تر به این پدیده خواهند یافت، داوران ما یاد می گیرند و کارگزاران ایرانی متوجه خواهند شد کجای کارند!

و این همان راهی است که ایتالیایی ها چهاردهه سال پیش رفته اند و ما سلانه سلانه در این مسیر طی طریق می کنیم.

ذره بین بین المللی

فکر نکنیم که ما در دایره ای بسته، لیگ برپا داشته ایم  و از آن سوی مرزها به شدت والیبال ما را  می پایند بسیاری از پیشکسوتان از جمله ناصرپیشوا، مربی بین المللی والیبال که ساکن کاناداست، موشکافانه به قضایای لیگ ما نگریسته اند، ناصرخان دیروز از دو چپ دست عالی تعریف کرد.

صابر کاظمی و سعید رنجبر یا میثم صالحی که در استاندارد بین المللی توپ می زند، دیروز از یک منبع موثق شنیده ایم که به زودی چند جوان ایرانی دیگر با پیشنهاد های پلاس لیگا، سری (آ) ایتالیا و حتی روسیه مواجه خواهند شد. اینها محصولات لیگی هستند که کلی بر سر اجرای آن مجادله کرده ایم. تقابلی نه از سر خصومت  که از روی عشق و اعتقاد به جوانان ایرانی، محصولات لیگ ایران هر چه توسط تیم های اروپایی درو شوند، به واسطه وفور استعداد در این سرزمین مقدس، دوباره قد می کشند و متجلی می شوند.

Time out

اردوی تیم ملی از هفتم فروردین آغاز می شود، لژیونرها در اردوی اول تیم ملی حضور نخواهند یافت. اردوی اول تیم ملی فقط مختص بازیکنان داخل است اما پرسش این است اردوی آغازین با حضور الکنو خواهد بود؟

نویسنده : جمشید حمیدی