جمعه دهم فروردین ماه
کلاس کنترل مربیان کشتی استان فارس برگزار شد؛

مرادی: 31 نفر از مربیان غیر فعال، فعال شدند

کلاس کنترل مربیان استان فارس در دو بخش فرنگی و آزاد طی روزهای 22 تا 24 اسفندماه به میزبانی هیئت کشتی استان در شهر شیراز برگزار شد.

کلاس کنترل مربیان استان فارس در دو بخش فرنگی و آزاد طی روزهای 22 تا 24 اسفندماه به میزبانی هیئت کشتی استان در شهر شیراز برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛  کامبیز مرادی رئیس انستیتو کشتی در مورد این کلاس گفت: در این کلاس که فقط در آن کنترل مربیان انجام شد، در بخش فرنگی ناصر نوربخش و مهدی محمدی و در بخش آزاد محسن کاوه و یعقوب نجفی جویباری بعنوان مدرس حضور داشتند و بنده نیز دروس تئوری را تدریس کردم.


وی ادامه داد: در این دوره با توجه به شرایط کرونا، کلیه مربیان استان فارس در دو بخش، اصول مربیگری، اخلاق در ورزش و طراحی در تمرین را پشت سر گذاشتند و تمامی کسانی که صاحب دفترچه مربیگری بودند کنترل شدند.


مرادی با اشاره به حضور امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک در این دوره تصریح کرد: کلیه مربیان فعالی که سن 60 سالگی را پشت سر گذاشتند و با قانون 60 سالگی مواجه شده بودند اما از بولتن مربیگری خارج شده بودند در این دوره حضور پیدا کردند و با توجه به فاکتورها و شاخص های که داشتیم اکثر این مربیان فعال و در بولتن جای گرفتند.


وی ادامه داد: در کل حدود 80 نفر از مربیانی که به هر نحوی از بولتن ما خارج شده بودند در این دوره حضور یافتند که تعداد 31 نفر با توجه به کسب امتیازات و نتایج لازم به لیست مربیان انستیتو کشتی اضافه شدند.


رئیس انستیتو کشتی گفت: حدود 160 مربی کشتی آزاد و فرنگی که صاحب دفترچه بودند در این کلاس کنترل شدند که از این تعداد 31 نفر غیرفعال شدند و 46 نفر نیز با توجه به شاخص های عدم بار فنی، تیپ بدنی و عدم حضور در باشگاه ها و فعال نبودن، فرصت های شش ماهه داده شد تا خود را در بروزرسانی کنند و در غیر این صورت غیر فعال می شوند.


مرادی در پایان خاطرنشان کرد: به تمام مربیان سراسر کشور اعلام می کنم که اگر دارای بار فنی و دانش روز کشتی نیستند، از لحاظ آمادگی جسمانی در سطح ایدآلی قرار ندارند و در باشگاه ها فعالیت نمی کنند با حضور ما و تیم آموزشی انستیتو در استان ها مطمئنا دچار مشکل خواهند شد و از این فرصتی که دارند استفاده و نسبت به بروزرسانی خود تلاش کنند.


شایان ذکر است تمامی هزینه های این کلاس شامل اسکان، تغذیه و حق شرکت از سوی هیئت کشتی استان فارس تقبل شده بود.