شنبه یکم اردیبهشت ماه

تصویب 15 اصلاحیه توسط IOC

کمیته بین المللی المپیک 15 اصلاحیه در خصوص رویدادهای المپیک را با تمرکز بر ایجاد نشاط و پویایی بیشتر مصوب کرد.

کمیته بین المللی المپیک 15 اصلاحیه در خصوص رویدادهای المپیک را با تمرکز بر ایجاد نشاط و پویایی بیشتر مصوب کرد.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، با تصویب 15 اصلاحیه جدید به اتفاق آرا؛IOC امیدوار است بازهم المپیک را از طریق کاهش هزینه ، افزایش حضور دیجیتالی و جریانات درآمد جدید به یک چشم انداز جذاب برای طرفداران ، شهرها و حامیان مالی تبدیل نماید. IOC شاهد است که محصول اصلی خود، بازی های تابستانی و زمستانی المپیک در سال های اخیر درخشش خود را از دست داده اند و با ترس از هزینه و اندازه بزرگترین رویداد چندرشته ای جهان، نتوانسته اند اشتیاق را در میان شهرهای میزبان ایجاد نمایند. توماس باخ ، رئیس IOC ، در نشست اخیر کمیته بین المللی المپیک گفت: "بحران ویروس کرونا جهان را تغییر داده است.
جهان هرگز مانند گذشته نخواهد شد. حتی اگر سرانجام از بحران سلامت عبور کنیم، با عواقب گسترده اجتماعی ، مالی ، اقتصادی و سیاسی روبرو خواهیم شد". آخرین اصلاحات تحت عنوان برنامه استراتژیک مبتنی بر پنج اصل است که شامل دیجیتالی سازی ، توسعه پایدار و انعطاف پذیری مالی است و طبق اعلام IOC برای موقعیت بهتر این نهاد و بازی ها در محیط جهانی پساکرونا طراحی شده است.
از جمله اصلاحاتی که در آخرین روز جلسه مجازی IOC تصویب شده است، می توان به بهبود برنامه های گذشته برای بازی ها اشاره کرد که تأثیر مثبت بیشتری برای جامعه محلی به جای می گذارد و همچنین افزودن ورزش های مجازی فیزیکی ، مانند دوچرخه سواری ثابت ، در برنامه بازی های المپیک. IOC برای سالها تلاش کرده است که جلوی افزایش سن حامیان المپیک خود را بگیرد و خون جدیدی را به تماشاگران خود تزریق کند که درگیری این جمعیت با ورزشهای مجازی را راهی برای انجام موفقیت آمیز این موضوع برشمرده است. IOC پس از اصلاح روند پیشنهاد میزبانی در سال 2014 رویداد 2024 را به پاریس و المپیک 2028 را به لس آنجلس اعطا کرد و چند هفته پیش بریزبن را به عنوان میزبان ترجیحی خود برای المپیک 2032 اعلام کرد.