پنجشنبه نهم فروردین ماه

درخشش مدافع ایرانی در باشگاه وایکام واندررز

تفضلی که در پست مدافع برای باشگاه فوتبال وایکام واندررز در چمپیونشیپ بازی می‌کند معمولا و به‌خاطر کار گروهی خوب و افراطی که دارد علاقه‌مند به حضور در حمله نیست و گل زده زیادی هم ندارد اما گل سه امتیازی برای او و تیمش بسیار ارزشمند بود.

تفضلی که در پست مدافع برای باشگاه فوتبال وایکام واندررز در چمپیونشیپ بازی می‌کند معمولا و به‌خاطر کار گروهی خوب و افراطی که دارد علاقه‌مند به حضور در حمله نیست و گل زده زیادی هم ندارد اما گل سه امتیازی برای او و تیمش بسیار ارزشمند بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی ،  از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ است می‌توان به منزفیلد تاون، ساوت‌همپتون، سالزبری سیتی و پیتربورو یونایتد اشاره کرد. در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ تفضلی با قراردادی دوساله به هال‌سیتی پیوست. این شاید بهترین اتفاق فوتبالی در زندگی او بود اما به این هم قانع نشد و تنها یک‌سال بعد راهی وایکام واندررز شد تا در تیمی معمولی به یک ستاره تاثیرگذار تبدیل شود.
هردو تیم در این بازی با آرایش 4-2-3-1 وارد میدان شدند و رایان به‌عنوان مدافع آخر مثل همیشه وظیفه ایجاد هماهنگی با دروازه‌بان استوک‌دیل را برعهده داشت. در شرایطی که هواداران وایکام دل به نفوذهای ناگهانی مک‌کارتی و درخشش اوچه بسته بودند، این ستاره ایرانی بود که در دقیقه 27 موفق به گلزنی شد و این گل سه امتیازی بدون‌تردید در نوع قضاوت درباره بازیکن ایرانی – انگلیسی تاثیر خواهد داشت.

تفضلی 24ساله بازیکن خوبی است که ایرانیان شدت علاقه کی‌روش به او را نیز به یاد دارند. او معمولا در ترکیب اصلی تیمش حضور دارد و مربی تیم هم خوب می‌داند که یک مدافع باهوش و حتی گلزن در اختیار گرفته است.

 وایکام قعرنشین با این پیروزی ارزشمند شرایط نسبتا بهتری پیدا کرد و به آینده امیدوارتر شد. ضربه سر تفضلی در دقیقه 27 روی توپ ارسالی از نقطه کرنر از دید مربی تیم یک اتفاق مهم توصیف شده و گفته است: «رایان ما را نجات داد، باید اعتراف کنیم که بیشتر دقایق بازی در اختیار حریف بود و به‌خصوص در نیمه دوم به این فکر می‌کردم که اگر رایان و گل زیبایش نبود، برابر این تیم چه می‌کردیم!»

 وایکام حتی با این پیروزی ارزشمند، همچنان در قعر جدول ایستاده و کار بسیار سختی برای بقا در سطح دوم فوتبال باشگاهی انگلستان پیش‌رو دارد. رایان در پایان این بازی، به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و بالاترین امتیاز این هفته را در جمع هم‌تیمی‌های خود از وب‌سایت باشگاه و همچنین وب‌سایت اسکای‌اسپورت به خود اختصاص داد.

 تفضلی هنوز هم شانس بازی در تیم ملی فوتبال ایران و درخشش در آینده فوتبال ملی را دارد. در بریتانیا به دنیا آمده و شهروند انگلیس است بنابراین حق انتخاب بازی کردن برای ایران یا انگلیس را دارد.وقتی در سال ۲۰۱۶ درباره انتخابش از او سوال شد، گفت: «اول از همه بگویم این باعث افتخار خانواده‌ام است که بتوانم برای یک ملت فوتبال‌دوست مثل ملت ایران بازی کنم اما همزمان حس بازی در سرزمینی که در آن به دنیا آمده‌ام در ذهن دارم.»

مدافع سرزن تیم وایکام انگلیس در مصاحبه کوتاه خود با اسکای‌اسپورت پس از انتخاب شدن به‌عنوان بهترین بازیکن زمین گفت: «بسیار خوشحالم که برای تیم دوست‌داشتنی خود موثر بوده‌ام. گل بسیار مهمی بود که من فقط تمام‌کننده آن فرآیند بودم. این حاصل یک کار تیمی بود و خوشحالم که در لحظه بهترین تصمیم را گرفتم.»

 رایان تفضلی در این بازی 5 شوت صحیح، 45 درصد ضریب پاس درست، یک تکل مناسب و کامل، 56 لمس صحیح توپ، 40 پاس درست و 2 شوت سنگین داخل چارچوب دروازه حریف را به نام خود به ثبت رساند و همان‌طور که اشاره شد به‌عنوان بهترین بازیکن میدان و موثرترین بازیکن تیم شناخته شد.