شنبه یکم اردیبهشت ماه

فوتبال ایران در گذر سال 99

متاسفانه ناچار هستیم از شکست تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل عراق و بحرین یاد کنیم. شکستی که منجربه اخراج مربی بلژیکی ویل موتس شد.

متاسفانه ناچار هستیم از شکست تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل عراق و بحرین یاد کنیم. شکستی که منجربه اخراج مربی بلژیکی ویل موتس شد. و کلی به اعتبار فوتبال ایران لطمه زد. فدراسیون فوتبال اسکوچیچ را جایگزین  مربی اخراجی کرد.

حالا تا زمان آغاز مسابقات برگشت منتظر عملکرد مربی جدید می نشینیم. تا ببینیم دو سه بازی تدارکاتی ملی پوشان ما و ترکیه و تاشکند چه بازخوردی خواهد داشت. امیدواریم فدراسیون عزیزی و خادم بتواند این ناکامی ها را به شادکامی تبدیل سازد.

محرومیت آل کثیر و اخراج فکری

یکی از اتفاقات عجیب و غریب فوتبال ما محرومیت آل کثیر گلزن خوزستانی پرسپولیس از کلیه مسابقات توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا بازیکنی که با رفتار آماتوری خود، خود و تیم پرطرفدار پرسپولیس را به دردسر انداخت. اخراج محمود فکری از سرمربیگیری استقلال نیز نشان داد که نیمکت مربیان ما چقدر سست و لرزان است. فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان نیز یکی از تلخ ترین اتفاقات ورزش کشور ما بود. به راستی آیا هیچکس تحقیق کرده است که این دو چهره محبوب فوتبال ما چگونه کرونایی شدند؟!

پاشازاده آخرین اخراجی

درحالیکه سه چهار روز به نوروز باقی نمانده است مهدی پاشازاده سرمربی ماشین سازی تبریز نیز استعفا داد. پاشازاده خود از مردان صاحب افتخار ایران در جام جهانی بود ، در عرصه مربیگری همواره متزلزل و مترصد عمل کرده است. البته مربی اخراجی یا مستعفی در فوتبال ما کم نبوده اند اما آنانی که پیشینه بازیگری موفقی دارند باید بیشتر مراقب اقدامات خود باشند و سرانجام محرومیت فوتبال ایران از میزبانی مسابقات رسمی یکی از تلخ ترین اقداماتی بوده که در فوتبال کشور ما تحمیل شد. می ویند شیطنت کشورهای کوچک عربی و پول های نفتی آنها فیفا را هم در منگنه قرار داده است. اما مقامات بلند پایه ورزش تلاش هایی را اغاز کرده اند تا شاید بتوانند حق قانونی و واقعی میزبانی را به کشور ما بازگردانند.

نویسنده: حسن امام قلی