جمعه سی و یکم فروردین ماه

نوری: حضور نوروزی را به فال نیک می گیرم

حسین نوری قهرمان خوش آوازه و با اخلاق کشتی فرنگی که از طرفداران زیادی هم برخوردار است و طی سال های اخیر بارها و بارها با حبیب الله اخلاقی در وزن 87 کیلوگرم بر سر رسیدن به دوبنده تیم ملی تقابل تنگاتنگی داشت، چند کلامی با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی همکلام شد و در رابطه با آخرین وضعیت خودش گفت…

با کرونا چه می کنید؟
کرونا همه را خانه نشین کرده و این شامل حال من هم می شود. با این وجود با رعایت اصول بهداشتی با کشتی گیرانی مثل مهدی علیاری و یوسف قادریان در باشگاه شخصی یکی از دوستانم تمرین می کنم تا آمادگی جسمانی ام را حفظ کنم. با برنامه ای که کادر فنی در فضای مجازی ارائه می دهد پیش می روم. هر از گاهی هم آقای بهروز حضرتی مربی تیم ملی فرنگی که در شهریار زندگی می کند به تمریناتمان در کرج می آید و تمریناتمان را زیر نظر می گیرد.

تعویق المپیک خللی در کارتان ایجاد نکرد؟
انتشار ویروس ناشناخته کرونا جامعه ورزش را شوکه کرد. امیدوارم پرونده این ویروس مرموز با نتیجه گیری کشتی گیران ایرانی در مسابقات المپیک ختم به خیر شود.

هدف نهایی شما چیست؟
در وهله نخست رسیدن به دوبنده تیم ملی و سپس کسب خوش رنگ ترین المپیک است؛ طی سال های اخیر سختی زیادی کشیدم و مشقت های فراوانی را تحمل کردم، امیدوارم با کسب مدال المپیک این رنج ها را به دست فراموشی بسپارم.

در مورد تصویب طرح چرخه انتخابی چه نظری دارید؟
بسیار عالیست؛ این طرح انگیزه فراوانی به کشتی گیران تزریق می کند و سبب می شود تا با پشتکار و انرژی مضاعف تمرینات خود را به بهترین نحو ممکن پیگیری کنند. به شخصه همواره در انتخابی کشتی گرفتم و بعضا به عنوان نخست هم دست پیدا کردم اما شرایط به گونه ای بود که خیلی پایبند مسابقات انتخابی نبودند و آن را ملاک قرار نمی دادند. با این چرخه هرکس حقش بود دوبنده تیم ملی را بر تن می کند. امیدوارم هر کشتی گیری که استحقاقش را پیدا می کند به بهترین مدال المپیک دست پیدا کند.

خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر اینکه امید نوروزی به عنوان مدیر تیم های ملی فرنگی انتخاب خواهد شد.
نوروزی خودش قهرمان المپیک و دنیاست. با تجربیات و بار فنی بالایی که دارد چه بسا می تواند به کشتی گیرانی که می خواهند عازم المپیک شوند کمک کند تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند. در صورت حضور ایشان، این انتصاب را به فال نیک می گیرم چرا که امید نوروزی دلسوز کشتی است و در همه رده های سنی کمک حال کشتی فرنگی خواهد بود.

 class=

گویا تنیس هم بازی می کنید؟

یک زمین تنیس فراهم کرده ایم (با خنده) و در زمان استراحتمان سرگرم می شویم. کشتی گیران در برخی بخش ها استعداد نابی دارند به طور مثال می توانم محمد علی گرایی را مثال بزنم که هم خوب فوتبال بازی می کند و هم تنیسبازی حرفه ای است.


گفت و گو از: احمد دباغ