شنبه یکم اردیبهشت ماه

تست روزانه کووید19، روی جدید سکه در توکیو2020

کمیته برگزاری بازی های توکیو2020 درنظردارد بجای تست کرونا 4 روز یکبار؛ کلیه ورزشکاران را تحت آزمایش کووید19 بصورت روزانه قراردهد.

کمیته برگزاری بازی های توکیو2020 درنظردارد بجای تست کرونا 4 روز یکبار؛ کلیه ورزشکاران را تحت آزمایش کووید19 بصورت روزانه قراردهد.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از ژاپن تودی
، به نقل از منابع آگاه و نزدیک به توکیو2020؛ کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک احتمالاً گزینه انجام روازنه آزمایش ویروس کرونا بر روی ورزشکاران را در دستور کار خود قرارخواهد داد. گفته شده است این اقدام در جهت حفظ سلامت ورزشکاران و با آغاز شیوع نوع جهش یافته کووید19 انجام خواهد شد.
انتظار می رود برگزارکنندگان افزایش هزینه ها و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام آزمایشات روزانه بدون تأثیر بر دسترسی عموم مردم به آزمایشات را، در سطح قابل قبولی بررسی نمایند. برگزارکنندگان ، فرمانداری کلانشهر توکیو و آژانس های وابسته دولت ژاپن همچنین می بایست احتمال انجام آزمایش بر روی ورزشکاران در اردوهای قبل از بازی ها و شهرهای میزبان رااز نظر ابتلا به ویروس جدید کرونا بدقت کنترل نمایند. سیکو هاشیموتو ، رئیس کمیته برگزاری توکیو2020 ، در تاریخ 9 مارس اعلام کرد که احتمال دارد دفعات تکرار آزمایش کرونا پس از ظهور انواع جدید ویروس، افزایش یابد.
بر اساس انتشار دستورالعمل بازی ها تحت عنوان Playbook هم اکنون برنامه انجام تست کووید19 بصورت 4 روز یکبار به کشورهای شرکت کننده ابلاغ شده است. دولت ژاپن و برگزارکنندگان بازی ها امیدوارند که در کوتاهترین فرصت افراد آلوده را شناسایی کرده و برای جلوگیری از شیوع ویروس قرنطینه کنند.

حامد قاسمی عارف