پنجشنبه نهم فروردین ماه

مک دونا از رقابت خاطره انگیز خود با مایک تایسون می گوید

سیموس مک دونا بعد از وعده 25 میلیون دلار جایگزین مایک تایسون به عنوان حریف ایواندر هالیفیلد معرفی شد.

 

سیموس مک دونا بعد از وعده 25 میلیون دلار جایگزین مایک تایسون به عنوان حریف ایواندر هالیفیلد معرفی شد.

"من پیشنهادی برای مبارزه با هالی فیلد داشتم. چرا این وزنه برداران می خواهند با من بجنگند؟" سیموس مک دونا یک کشتی گیر سبک وزن آینده دار ایرلندی بود اما شکست شوکه کننده مایک تایسون منجر به پیشنهاد چند میلیون دلاری شد.

سیموس مک دونا هیچگاه متوجه نشد که وعده 25 میلیون دلاری واقعی است یا نه ، به نظر می رسد او آنقدر نگران باشد ، زیرا جنگ با اوندر هولفیلد صادقانه ترین لحظه حرفه بوکس او بود. بازیکنی که تبدیل به یک بازیگر شد ، آزادانه می خندد در حالی که نقش خود را به عنوان یک سنگین وزن ايرلندی اکراه در آتلانتیک سیتی و شماره یک جهان بازگو می کند .

او بوکسور نبود ، تا اینکه پدرش به او اصرار کرد ،و  نه به عنوان بوکسورسنگین وزن انتخاب  وی بود، تا زمانی که دربین 10 نفر برتر قرار گرفت . اُفت درورزش حرفه ای مایک تایسون با شکست در رقابت هیجان انگیزش با جیمز 'باستر' داگلاس آغاز شد .

مک دونا گفت: " آیا می خواهید با مایک تایسون مبارزه کنید؟ من گفتم که بوکسور سبک وزن هستم و چرا با مایک تایسون بجنگم؟ما نه گفتیم ، و سپس من پیشنهاد جنگ با جورج فورمن را داشتم که تقریباً در همان زمان بودو او سه برابر هیکل من بود؟ گفتم نه.

"سپس من پیشنهادی برای مبارزه با هالی فیلد پیدا کردم. ما گفتیم نه. چرا این وزنه برداران می خواهند با من بجنگند؟" مک دونا ، مرد کانتی میت با پرورش بوکس در بروکلین ،. پیش از این پیشنهادی برای آموزش در کنار مایک تایسون به مک دونا ارائه داده بود.

مک دونا که هنوز در سومین بار درخواست کسب جایزه شخصی از محمد علی ، برنده دستکش طلایی شده است ، می گوید: "زندگی متفاوتی بود." رکورد 19 برد ، یک تساوی و یک باخت باعث می شد که مک دونا در رده بندی بهترین وزنه برداران قرار بگیرد ، اما یک چالش جسورانه برای هالی فیلد همه چیز را تغییر داد.

"مورد بعدی که ما پیشنهاد جنگ با هالی فیلد را داشتیم. ما بلافاصله آن را رد کردیم. من به اندازه کافی تجربه نداشتم. با چه کسی جنگیده ام؟ هیچ کس. آنها یک هفته بعد گفتند: بله ، اما اگر با او به میدان بروی ، در مبارزه بعدی 25 میلیون دلار درآمد خواهی داشت. "

این چک سنگین تایسون در توکیو ، در صورت غلبه بر هالی فیلد در ژوئن 1990 به مک دونا واریز می شود. پیاده روی قبل از مصاف در امتداد پیاده روی آتلانتیک سیتی به طرز فاجعه باری خاتمه یافت زیرا یک ماشین با مک دونا برخورد کرده بود.

"این خنده دار بود ، مجبور شدم قبل از اینکه وارد رینگ شوم ، در دود اگزوز ماشین نفس بکشم. اما خنده و شوخ طبعی خیلی زود جای خود را به واقعیتی خشن داد. من وارد صحنه بزرگ شدم و فکر کردم ،" وای "من در حال مبارزه با نفر اول سنگین وزن جهان هستم.

من حتی یک سنگین وزن نیستم و فکر کردم ، هیچ کس وارد آنجا نمی شود ، جز من. برای اولین بار در زندگی ام کاملاً صادقانه صحبت کردم. مک دونا تفسیر خودش را از افکار و احساساتی که او را در رختکن سالن کنوانسیون احاطه کرده ارائه می دهد.  ترس فقط درفکر وغیرواقعی است. همه ترس دارند."

بوکس سالها بعد دوباره مک دونا را پیدا کرد. بابی کسیدی جنر ، نویسندۀ مستند ورزشی رینگ حرفه ای مک دونا بود ، از او خواست شخصیت اصلی نمایشنامه ای درباره پدرش رقیب ایرلندی به نام "بچه شمروک" شود.

مک دونا از آن زمان عنوان اصلی را بر عهده داشت و مبارزان دیگری چون جان داددی ، مارک برلند و کریس الجیری در صحنه به او پیوستند و قهرمان اسبق سنگین وزن مایکل بنت کارگردانی بازیگران را بر عهده داشت.

او در چندین نمایش دیگر نیز حضور داشته است ، بیشتر از جنگیدن با تحسین بازیگری روبرو شده است و هنگامی که از فشارهای اجرایی متفاوت تحت فشار قرار می گیرد ، یک خنده به موقع را ارائه می دهد.

مترجم : اعظم سعیدی