جمعه سی و یکم فروردین ماه

جنگ ایلدیم: تنها هدف من طلای المپیک است

جنگ ایلدیم دارنده مدال های برنز کشتی فرنگی المپیک و جهان از کشور ترکیه گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا باید در خانه بمانیم و مجبور هستیم که تمرینات خود را به صورت انفرادی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته انجام ورزش در خانه برای ورزشکاران حرفه ای با دشواری هایی همراه است، چراکه نیاز به انجام حدود 5 ساعت تمرین در روز را دارند.

ملی پوش وزن 97 کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ترکیه تصریح کرد: بهرحال سلامت انسان از هرچیزی بالاتر است و ما کار درست را انجام می دهیم که در خانه می مانیم و فرصتی پیش آمده که بیشتر در کنار خانواده خود باشیم چراکه حدود نیمی از سال را به دلیل اردوها و مسابقات از آن ها دور بودیم.

وی افزود: می توانم برای پسر شش ساله و دختر سه و نیم ماهه خود وقت بیشتری را بگذارم، سال های قبل نتوانستم وقت زیادی برای پسرم بگذارم و دیدن بزرگ شدن دختره نوزادم بسیار خوشایند است.

ایلدیم در مورد تعویق المپیک 2020 توکیو گفت: آرزویم قهرمانی در المپیک است و برای این مسابقات بسیار تلاش و تمرین کردم، بازی های المپیک توکیو سال آینده برگزار می شود و این برای من بسیار مهم است که در آنجا می توانم یک مدال طلا کسب کنم و بسیار برای حضور در آن مشتاقم. زمان خوبی وجود دارد که بتوانم نواقص خود را برطرف کنم و قهرمان المپیک شوم.

این کشتی گیر 34 ساله با بیان اینکه المپیک توکیو آخرین فرصت او محسوب می شود اظهار داشت: ممکن است نتوانم در المپیک 2024 شرکت کنم و بنابراین حضور در المپیک توکیو برایم مهم است. فکر می کنم اوج کار خود را در آنجا تجربه خواهم کرد و این سومین تجربه المپیک من خواهد بود. من در المپیک قبلی مدال برنز را کسب کردم و نامم به نام مرد برنزی المپیک شناخته می شود، می خواهم قبل از خداحافظی از کشتی مدال برنز را به طلا تبدیل کنم و از نظر روانی و بلوغ قادر به انجام این کار هستم. "تنها هدف و آرزوی من طلای المپیک است."

وی در مورد شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: اگر در خانه بمانیم در مدت کوتاهی می توانیم از پس آن برآییم. هیچ چیز مهمتر از سلامتی عزیزانمان نیست و من می خواهم که فاصله اجتماعی رعایت شود. کوچکترین رفتار و بی دقتی ما می تواند برای زندگی دیگران هزینه داشته باشد. ماندن در خانه کاری است که دیگر کشورهای درگیر با این ویروس انجام می دهند و فکر می کنم که مردم کشورم نیز از این موضوع آگاهی دارند.