جمعه دهم فروردین ماه

چای نبات بیاریم خدمتتون؟!!

داستان پرماجرای شکایت کماکان ادامه دارد و معلوم نیست با این روند عجیب و قریب چه سرنوشتی در انتظار استقلال و پرسپولیس و حتی فدراسيون فوتبال خواهد بود.

از برانکو و کالدرون گرفته تا استراماچونی و شفر به علت خلف وعده ها به مراجع فیفا شکایت ارسال کرده اند. به اینها کی روش و ویلموتس را نیز اضافه کنید که گویا بخشی از مطالبات آنها هنوز پرداخت نشده است.
در واقع نه تنها سرخابی ها بلکه فدراسیونی ها نیز در لاک دلهره فرو رفته اند و هر دم بیم آن می‌رود که بدجوری نقره داغ شوند.
تازه این پرونده ها منحصر به مربیان است و اگر شکایت بازیکنان شاکی را نیز مدنظر داشته باشیم، آنگاه به اوضاع قوز بالای قوز پی خواهیم برد.
قصه شکایت و شکایت کشی، درد تازه ای نیست و سالهاست بر پیکر فوتبال بی حساب و کتاب ما ریشه دوانیده است.
نکته جالب توجه در این وضعیت پرتنش این است که مربیان و بازیکنان خارجی پیش از انعقاد قرارداد، به همه موارد موبه مو واقف هستند و بهتر از من و شما صفر تا صد ناکارایی ها را می دانند.
باور کنید، شاکیان خشنود هم خواهند شد که کارشان به شکایت بکشد چون دهها برابر طلب خود را خواهند گرفت و به ریش ما خواهند خندید.
از قدیم ندیما می‌گفتند چرا عاقل کند کاری که….
حالا از فدراسيون فوتبال گرفته تا پرسپولیس و استقلال جملگی زانوی غم در بغل گرفته اند که مبادا در این اوضاع چالش برانگیز با جرایم سنگین مواجه شوند.
از اینها که بگذریم، می رسیم به اصل مطلب و اینکه چرا مسببین و مقصرین راست - راست راه می روند و عین خیالشان هم نیست؟!!
… و چرا با آنهایی که باعث و بانی این تخلفات بوده اند برخورد نمی شود؟!
بطور قطع اگر پیشتر بازخواست و بازرسی بشکل جدی تر صورت می گرفت، امروز فدراسیون و سرخابی ها روی لبه تیغ راه نمی رفتند.
ما از بس هشدار دادیم و نوشتیم کلافه شدیم اما امیدواریم برای یکبار هم که شده از سیر تا پیاز این ندانم کاریها را با پشتکار و جدیت تمام قد پیگیری کنند.
وقتی برای قواعد بین المللی و حرفه ای تره خرد نمی کنیم باید این چنین در پیله نگرانی فرو رویم.
دیروز خربزه را نوش کردید، امروز هم پای لرزش بنشینید. آقایان، فقط مواظب باشید سردی یتان نکند، چای نبات بیاریم خدمتتون؟!

نویسنده: رضا میرزاییان