پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با نائب رئیس فدراسیون بسکتبال؛

شجاعی: لیگ ایران یک تورنمنت بین المللی بود

بسکتبال بانوان بهترین لیگ ایران را داشت. لیگی که یک تورنمنت بین المللی واقعی بود. بازیکنانی از امریکا، اروپا در این رقابت ها درخشیدند.

بسکتبال بانوان بهترین لیگ ایران را داشت. لیگی که یک تورنمنت بین المللی واقعی بود. بازیکنانی از امریکا، اروپا در این رقابت ها درخشیدند.

دکتر فریده شجاعی نائب رئیس فدراسیون بسکتبال در این باره به البرز ورزشی گفت : با توجه به شیوع کرونا و مشکلات ارزی باید از مدیران باشگاه ها ممنون بود که توانسته اند برای نخستین بار یازده بازیکن خارجی را جذب لیگ ایران کنند. حضور این ورزشکاران همانگونه که دکتر صالحی امیری در ضیافت ویژه این میهمانان اعلام کرده بود، از بعد فرهنگی و دیپلماسی ورزشی هم به چشم آمد،  وقتی رئیس کمیته ملی المپیک به افتخار این بازیکنان میهمانی تشکیل داد و از آنها تقدیر به عمل آورد مربی یونانی تیم مهرام طی سخنانی اظهار داشت که حضور ما در ایران ذهنیت بدی را که در ما ایجاد کرده بودند پاک کرد. دوست داشتیم کلینیک دانش افزایی با مربیگری را با مربی یونانی برگزار کنیم اما شرایط پایان سال و عجله آنها برای برگشتن به کشورهایشان این فرصت را از ما گرفت ولی امیدواریم که به لطف مدیران باشگاه ها سال آینده نیز شاهد حضور بازیکنان و مربیان خارجی درایران باشیم.

نائب رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به تاثیر گذاری فنی بازیکنان خارجی در لیگ ایران از شوماری هریس و آجم با بازیکنان تیم نارسینا به عنوان مهره هایی تکنیکی یاد کرد و تیلر بازیکن اهل تگزاس تیم بهمن را بسیار حرفه ای و سطح بالا قید کرد و گفت: آنا بهشتیان اوکراینی که همسر ایران دارد نیز یکی از بهترین های لیگ ایران بود، شجاعی افزود: در بین  دختران ما هم چند بازیکن عالی بودند که دوست ندارم به عنوان نائب رئیس از فرد خاصی نام ببرم ولی یک پدیده داشتیم به نام فاطمه آزادگان از تیم شورای شهر و شهرداری قزوین که متاسفانه اکسیل پایش پاره شد و جراحی کرد .او یک پدیده واقعی برای بسکتبال ما است.

دکتر شجاعی درباره استخدام مربی خارجی برای بسکتبال بانوان ایران هم گفت: متاسفانه فدراسیون پول کافی در این باره ندارد ولی اگر مسابقات آسیایی برگزار شود مربی خارجی خواهد آورد تا از این مربیان بیشتر در امر بازیکن سازی وکارهای پایه استفاده کنیم و در تیم ملی از خانم متشرعی مربی کنونی رضایت داریم.

فریده شجاعی که خود از ملی پوشان ورزش ایران بوده درباره آرزویش در آستانه سال نو گفت: امیدوارم با ریشه کن شدن ویروس کرونا، دنیا به حالت عادی برگردد و هموطنان ما نیز سال 1400 را با تزریق واکسن و سلامتی آغاز کنند. در سال المپیک برای همه دختران و بانوان ایرانی آرزوی موفقیت دارم و دعا می کنم تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران جواز حضور در المپیک را بگیرند تا برای نخستین بار شاهد المپیکی شدن بسکتبال بانوان کشورمان باشیم.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب