جمعه دهم فروردین ماه
ورزش در سالی که گذشت؛

کمان حرفه ای 80 میلیون؟!

تیراندازی با کمان یک بازیکن المپیکی دارد، نامش میلاد وزیری است که در رشته ریگرو، تیر می اندازد ولی برای گرفتن سهمیه بیشتر نگاهش به مسابقات انتخابی المپیک در فرانسه است.

تیراندازی با کمان یک بازیکن المپیکی دارد،  نامش  میلاد وزیری است که در رشته  ریگرو، تیر می اندازد ولی برای گرفتن سهمیه بیشتر نگاهش به مسابقات انتخابی المپیک در فرانسه است.

اسماعیل عبادی قهرمان بازی های آسیایی اینچئون و مربی تیم ملی کامپو می گوید: تیراندازی با کمان با وجود کرونا و محدودیت هایی که وجود داشت از نیمه دوم سال اردوهای خود را مرتب برگزار کرد. این در حالی بود که کمیته مسابقات آسیا و جهانی تعطیل شده بود و فدراسیون نیز در حد مقدوراتش امکانات و ابزار لازمه را در اختیار کمانداران گذشته است ولی می دانید که کمان حرفه ای بسیار گران است و حتی از 80 میلیون تومان برای یک کمان صحبت می کنیم سر ورزشکاران سوت می کشد، چون ناچارند که با هزینه شخصی آن را خریداری کنند. آقای شعبانی بهار البته در ایام اردوها ابزار مورد نیاز را تهیه می کنند ولی کمان اسلحه شخصی است و باید هر فردی خود آن را داشته باشد.

قهرمان سابق تیراندازی آسیا سال پیش روی والیبال پر ترافیک خواند و گفت: باید از  کوران مسابقات زیادی عبور کنیم . رقابت های قهرمانی آسیا در بنگلادش، بازی های کشور های آسیایی در کشور ترکیه و قهرمانی جهان که مهر ماه در کشور امریکا برگزار خواهد شد، آوردگاه های مهمی هستند که کمانداران دختر و پسر ما سال آینده باید از آنها عبور کنند. . .

سوای آنچه که کارشناس مورد نظر گفته است به نظر می رسد که تعداد ورزشکاران شاخص ما در این رشته کاهش پیدا کرده و یا حداقل ارتباطات خوبی که  مبین معرفی قهرمانان به جامعه باشد وجود ندارد.امیدواریم در سال جدید فدراسیون تیراندازی با کمان  غبار رخوت خبری را از خود باپتکاند.

نویسنده: ج - دوستدار