جمعه دهم فروردین ماه

صانعی: بانک اطلاعاتی خوبی از بازیکنان دو رده سنی پایه تشکیل دادیم

سرمربی تیم فوتسال زیر 20سال ایران درباره اردوی برگزار شده با حضور منتخبین لیگ برتر جوانان توضیحاتی ارائه کرد.

سرمربی تیم فوتسال زیر 20سال ایران درباره اردوی برگزار شده با حضور منتخبین لیگ برتر جوانان توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، علی صانعی در ابتدا گفت: اردوی بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و به همه اهدافی که برای برگزاری این اردو داشتیم، دست پیدا کردیم. از جمله اهداف اصلی ما بررسی عملکرد بازیکنان و تشکیل پرونده برای هر کدام از آنها بود. بازیکنان را از دل مسابقات لیگ برتر جوانان انتخاب کرده بودیم و در واقع منتخبین این رده سنی هستند.
وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده، ارزیابی شرایط جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی و همچنین عملکرد آنها در کنار یکدیگر را در برنامه داشتیم که خوشبختانه همه آنها محقق شد. در واقع با این اردو جایگاه بازیکنان مشخص شد و اکنون می‌دانیم که هرکدام از آنها چه کمکی به ما می‌توانند کنند و ما نیز چه کمکی به رشد صحیح آنها می توانیم داشته باشیم. جا دارد تشکر ویژه‌ای از کمیته فوتسال جهت برگزاری این اردوی مهم داشته باشم که باعث شد این جوانان فوتسال ایران را در آمادگی کاملاشان بررسی کنیم. امیدوارم این اردوها در سال آینده هم برگزار شود.
سرمربی تیم فوتسال زیر 20سال افزود: در حال حاضر با توجه به لغو مسابقات زیر 20سال آسیا که قرار بود خردادماه برگزار شود و اینکه رده سنی جدید تاکنون از سوی ای اف سی اعلام نشده، با شناختی که از سوابق قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم احتمالا دوره بعدی مسابقات نیز با افزایش رده دو سال بزرگتر همراه خواهد شد که طبق آن متولیدن 81/10/11 به بالا خواهد بود. به همین دلیل بازیکنان این رده سنی را به این اردو فراخوانده بودیم.
وی اشاره کرد: برای اینکه آینده‌نگری دیگری هم داشته باشیم و احتمالات دیگری نیز در نظر بگیریم، رده سنی 80/10/11 را هم زیر نظر داریم و بانک اطلاعاتی خوبی از این رده نیز تشکیل دادیم تا در صورت تغییر زمان برگزاری مسابقات و برگزاری در سال 2022 آمادگی کافی را برای تشکیل این رده سنی ملی داشته باشیم.
صانعی در پایان تاکید کرد: برگزاری به موقع لیگ پایه به خصوص رده جوانان و امید در تابستان سال آینده برای ما بسیار مهم و حیاتی است تا تعداد بیشتری از بازیکنان جوانان را مورد آنالیز قرار بدهیم و لیست 30نفره بسیار خوبی داشته باشیم. بدون شک هنوز اول راه هستیم و کار زیادی باقی مانده است. این بازیکنان جوان نیاز به اردوهای زیادی دارند تا با کم شدن استرس، خودشان را نشان بدهند. بی‌تردید نتیجه برگزاری این اردوها در بازی‌های تدارکاتی دیده می‌شود، پس باید از برگزاری بازی‌های تدارکاتی غافل نشویم که البته مستلزم بهتر شدن شرایط کرونا است.