پنجشنبه سی ام فروردین ماه

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا

رقابت نهایی در هر 6 وزن المپیکی به شکل دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود.

رقابت نهایی در هر 6 وزن المپیکی به شکل دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود.

57 کیلوگرم: توماس گیلمن - ویتالی آروجائو
65 کیلوگرم: جویی مک‌کنا - جردن الیور
74 کیلوگرم: جردن باروز - کایل دیک
86 کیلوگرم: دیوید تیلور - بو نیکل
97 کیلوگرم: کایل اسنایدر . کالین مور
125 کیلوگرم:
 نیک گویازدوفسکی  گیبل استیوسون

در وزن 57 کیلوگرم توماس گیلمن نایب قهرمان جهان در سال 2017 با دو پیروزی مقتدرانه به رقابت نهایی راه یافت. در سمت دیگر جدول در دیدار نیمه نهایی ویتو آروجائو نایب قهرمان جوانان جهان در رقابتی نزدیک 7-5 از سد دیتون فیکس ملی‌پوش سال گذشته آمریکا گذشت. در این وزن نیک سوریانو یکی از مدعیان اصلی به دلیل آلودگی به ویروس کرونا اجازه حضور در مسابقات را از دست داد.

در وزن 65 کیلوگرم تنها وزنی که آمریکا هنوز موفق به کسب سهمیه نشده، جویی مک‌کنا نفر سوم زیر 23 سال جهان در سال 2017 و نفر سوم جام پلیکونه ایتالیا شگفتی‌ساز مسابقات بود که با پیروزی 12-1 مقابل جیمز گرین و 8-5 برابر زین رترفورد موفق به صعود به رقابت نهایی شد. وی در این مرحله مقابل جردن الیور باسابقه قرار می‌گیرد که در دیگر دیدار نیمه نهایی در آخرین ثانیه‌ها 4-4 از سد یانی دیاکومیهالیس دیگر مدعی اصلی این وزن عبور کرده بود.

در وزن 74 کیلوگرم و در غیاب جردن باروز نامدار که از مراحل اولیه معاف شده بود، کایل داک قهرمان دو دوره جهان در وزن 79 کیلوگرم با دو پیروزی مقتدرانه راهی دیدار نهایی شد تا بار دیگر رودرروی رقیب دیرین خود باروز قرار بگیرد. داک در آخرین رقابت خود در زمانی حدود یک دقیقه 11-0 از سد جیسون نولف قهرمان مسابقات پان آمریکن گذشت.

در وزن 86 کیلوگرم دیوید تیلور قهرمان جهان در سال 2018 پس از پیروزی 11-0 در دور نخست در مرحله نیمه نهایی در دیداری دشوار 4-0 از سد گیب دین گذشت تا حریف بو نیکل قهرمان زیر 23 سال جهان در وزن 92 کیلوگرم شود. نیکل پیش از صعود به دیدار نهایی 12-5 از سد زاهد والنسیا دیگر مدعی این وزن کذشته بود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم کالین مور قهرمان جام پلیکونه ایتالیا با استفاده از حذف جیدن کاکس موفق شد تا با شکست سایرین حریف کایل اسنایدر قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در دیدار نهایی شود. مور در فینال تورنمنت ایتالیا از سد علیرضا کریمی گذشته بود.